Becca svarar!

1kommentarer



Tess om Sunday!:
Hej! Är ny här på din blogg, kom in på den av en slump..

Men så du bor på Cypern alltså?? Hur kommer det sig? Hur länge har du bott där, och vad jobbar du med? Var härligt det måste vara...

Saknar du Sverige nånting? Många frågor på en gång, men blir ju nyfiken.. =)

Kram på dig!


Hej Tess!


Ja, jag bor här på Cypern och har bott här sedan Maj 2008, fast har åkt hem imellan också. Dvs varje jul och stannat i nångra månader.
Just nu jobbar jag på en restaurang som öppnade i april i år, jobbar som servitris och i baren där.

Jag älskar mitt jobb, och mina arbetskamrater som jag jobbar med. Mitt bästa jobb hittills här på Cypern.
Det är härligt att jobba här, men på sommaren känner man sig inte så himla fräsch när man jobbar eftersom luftfuktigheten och värmen är så hög. Men nu tror jag hösten är på väg och jag saknar den värmen. Man hinner liksom inte med, ena dagen sommar och nästa dag vinter typ. haha

Och klart jag saknar Sverige. Men det går i perioder, just nu saknar jag inte Sverige lika mycket som jag gjorde i början av året. Utan nu känns det som på riktigt att jag har ett liv med vänner och allt här och längtar inte hem.
Men jag kommer att åka hem till Sverige i mitten av december (om allt blir som jag tänkt) och sedan förhoppningsvis stanna där i några månader och åka tillbaka lagomt till säsongen igen.

KRAM!

1 kommentarer

Tess

13 Oct 2011 16:18

Tack för dina svar. =) Gud vad härligt.. Jag skulle gärna bo utomlands, i Turkiet kanske.



Har läst lite mer i din blogg, din pojkvän är han från Cypern eller är han svensk också? Eller från nåt annat land? =)



Vad har du jobbat med mer där borta då? =)



Hur varmt har ni just NU?? Ha en toppendag! Kramis

Kommentera

Publiceras ej