Helgen

0kommentarer

I fredags kom min syster och hennes pojkvän upp till vålådalen och hälsade på mig. Det blev rätt sent på fredagen eftersom jag jobbade och ville sedan spendera lite tid med dom. Så det blev ca 5 timmars sömn den natten, sedan upp strax efter klockan 7 i -22 graders kyla för att börja klockan 8 för att vara på plats vid "Vätskestationen" när skidåkarna åkte förbi här via Årefjällsloppet. Brrrr, det var verkligen riktigt kallt..
Men otroligt roligt att fått varit lite delaktig i det allra första Årefjällsloppet :D
 
När jag jobbat klart gick jag till mig och kollade på loppet på 4an, helt otroligt vackert var det. Och då pratar jag inte om skidåkarna, utan om naturen ;)
Sen efter luch hade det blivit lite varmare så vi gick upp till sporten, syrran och anders skulle åka slalom, eller försöka i alla fall...
Det var lite jobbigt att klättra upp för barn-backen hela tiden, och jag som inte åker slalom utan snowboard kunde inte direkt lära syrran som aldrigt stått på slalomskidor. Så det gick väl sådär...
 
När vi åkt klart i backen, bastade vi och gjorde oss i ordning för middag.
Kändes ovanligt att vara i restaurangen och käka middag, men trevligt var det.
 
Idag fick syrran skidlektion, och efter två åk i backen gick det betydligt mycket bättre. Jag följde med upp på sista åket, men mer än så orkade jag inte. Känner mig helt slut i kroppen och orkar inte, kommer inte ens ihåg  sista gången jag tog det lugnt. Alltså riktigt lugnt, bara slappa en hel dag.. Måste ha varit i typ januari? Så det är välbehövligt...
 
Hoppas ni har haft en trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej