Visst finns det monster..

1kommentarer


.. Det kallas Cancer!

I tisdags försvann min moster från detta liv, då cancern hade tagit över henne i 10 år.
Hon somnade lugnt och stilla då kroppen inte längre orkade med.

Det var ingen som kunde gissa på att det skulle gå så fort, men döden kommer fortare än man tror.
Självklart är vi alla ledsen över att hon är borta, men jag är övertygad på att det finns ett liv som vi inte känner till efter detta.
Om det är ett parallelt liv med detta, eller om det är i himlen återstår att se. Men något finns det, därför skänker det mig ett lugn att veta. Allt alla vi tycker om och bryr oss om, vi kommer att ses igen. En vacker dag.

Därför känns det konstigt för mig att skriva vila i frid, för vila är nog det minsta man gör. Men bara för att man ska göra det:
Vila i frid min fina moster, så ses vi sen igen!

1 kommentarer

Linda

21 Mar 2012 10:14

Jag har knappt kollat de jag har på bloglovin på länge och så går jag in och ser detta hos dig. Vad hemskt att förlora henne till den sjukdomen, jag tror det finns en plats efteråt där man är fri från sjukdomar. Sedan vad den kallas är ett mysterium, men jag hoppas hon har det bättre nu och jag beklagar verkligen din förlust

Kommentera

Publiceras ej