Bara du har förmågan att ändra ditt liv!

3kommentarer


Ett litet pepp inlägg:

Jag får ofta kommentarer om hur häftigt det är att jag flyttade till Cypern, att jag vågade flytta dit aldeles ensam utan att ens har satt min fot i det landet någon gång.
Men dom som ger mig de kommentarerna säger också att dom har en dröm att flytta utomlands, men dom skulle aldrig vara så modig och våga det.

Fick nyss ett meddelande från en vän på FB att hon vill flytta vidare, hon har gjort sitt på Cypern men att hennes kille som hon varit tillsammans med några år inte vill flytta.
Så därför kommer det troligtvis ta slut mellan dom och hon vet inte vad hon ska göra...
Visst, man kanske älskar någon som man inte vill lämna men vad tjänar det på att stanna hos en person för dennes skull och inte för din egna? Du kommer bara bli arg på personen till slut och ångrar att du inte gjorde som du egentligen ville.
För kan ingen flytta för din skull, varför ska du då stanna för hans?


Det är du, bara DU och ingen annan som har förmågan att ändra ditt liv.
Det finns folk som kan hjälpa dig, men inte till 100% utan i slutet är det ändå ditt val.

Och seriöst, vem bryr sig om vad folk tycker och tänker? Folk kanske tycker att du är konstig som väljer en sak före en annan, men låt dom tycka det.
För i slutändan, du är lycklig för att du gjorde det du ville medans resten av folket är avundsjuka för att du gjort något dom aldrig skulle våga!


3 kommentarer

t

15 Jan 2012 12:46

fin blogg!

Sarah

15 Jan 2012 15:46

Fin blogg, allt bra med dig? :)

Anders

31 Dec 2013 12:09

Ser att det inte är helt aktuell blogg det här. Jag måste ändå kommentera det här inlägget.
Visst, till viss del håller jag med om det som sägs. Men om man BARA ska resonera så, då kan jag lova att man dör jävligt ensam! Man är två i ett förhållande och man måste kunna kompromissa med varandra, inte bara att den ena ska ställa krav som att den andra ska ställa upp och flytta på mina villkor och så vidare. Det är lika viktigt att han får stanna med sitt jobb och sina kompisar, som att hon får flytta och bryta upp från sitt. Varför råda henne till att dumpa killen? Tycker det var väldigt korttänkt att bara resonera så där.
Gott nytt år i alla fall!!

Kommentera

Publiceras ej