Framme i Vålådalen

0kommentarer


Hej allihopa!
Har inte bloggat på hela helgen eftersom jag hade fullt upp med packningen och i söndags hade jag även en hälso-träff hemma hos mamma.

Nu är jag i alla fall framme i Vålådalen och idag är nog den jobbigaste dagen jag har varit med om, då tänker jag först på bussresorna.
Jag klev upp strax före 6 imorse och 7.15 hoppade jag på bussen mot Östersund, som tog ungefär 4½ timme. Där väntade jag i över 1 timme på en buss mot "Järpen busstation" och den tog ungefär 2 timmar och när jag väl kom fram till "busstation" så ser jag bara en massa buss-hållsplatser och undrar om jag ska av där eller inte och frågar busschauffören och ja, mycket riktigt så var jag framme. Fick sitta och vänta i ett bibliotek som dom använder som väntsal då.

Där var det också över 1 timmes väntetid och vid 15.40 skulle bussen gå, så gick ut vid 15.30 och fick vänta där ett himla bra tag innan bussen kom. Men det gjorde den ju till slut och vid 17- tiden var jag framme till något jag inte hade kunnat föreställa mig.

Visst är det mysigt här, men det finns ingen affär så man måste bege sig mot en grannby för att handla mat, men som tur är så finns det ju personal mat om man inte skulle ha något "hemma".
Har träffat några stycken personal här, men just idag håller jag mig på rummet. Är trött som fan och funderar på att gå och duscha, man känner sig inte direkt så fräsch efter att ha rest i ca 10 timmar.

Bild på ett fjäll jag tog på bussen

Kommentera

Publiceras ej