Blond!

3kommentarer

Igår blekte jag min utväxt.
Som alltid blir det typ guldfärgat när man gör det själv och är osäker på färgprodukten.
Men har i alla fall inte "svart" utväxt längre.

Det var nog sista gången jag blekte håret på ett tag, har bestämt att låta håret få vila efter ca 20 blekningar, frisörerna har varnat mig och jag har sett att jag har tappat en massa hår och håret har blivit tunnare än vad det varit förut.

Funderar på att tona in en massa bruna slingor i olika nyanser, men också behålla blonda slingor så jag vänjer mig vid övergången.
Vill verkligen forsätta vara blond, men vill inte tappa allt hår.

3 kommentarer

Sarah

06 Feb 2011 14:23

Om du vill få bort det guldiga/gula i håret så ska du köpa ett "silverschampoo". Joicos Color Endure Violet schampoo är grymt om man vill få en snygg blond färg! kram

Therese

06 Feb 2011 19:46

Becca du kan ju kanske sattsa på att använda färgning istället för blekning? Är ju bättre för håret tänkte jag :) Plus att du är ju redan blond så då borde färgning fungera på ditt hår :) Jag färgade alltid ljusa slingor istället för att bleka dem och på mig funkade de kanon och blev inte vit hårig utan blond :)

Mvh Therese T.

Sarah

07 Feb 2011 15:45

Men det schampoot som jag använder är superbra. Om man har i det som en inpackning i 5 minuter typ så blir det jättebra. :) Kram

Kommentera

Publiceras ej