Dag 11- Mina syskon!

1kommentarer


De flesta tycker att jag har många syskon när jag berättar för dom att jag har 4.
När jag berättar ålderskillnaden tycker dom att det är ännu mer konstigt, mellan mina bröder så skiljer det liksom 23 år!

Så här var det, min mamma och pappa fick tre barn tillsammans. Det första när dom var väldigt unga 19 år, då fick dom min storebror Jimmy. 9 år efter fick dom en sladdis, min storasyster Nathalie och 4 år efter det så fick dom "den bästa" mig! haha

Efter några år så skiljde dom sig och min mamma träffade en ny man och när jag var 9 år fick jag reda på att jag skulle få "en syster eller en bror" som min mamma förklarade för mig. Efter några månader så fick jag reda på att jag skulle få två småsyskon!
Jag blev lite chockad och berättade inte för någon att min mamma skulle ha barn, inte ens till min bästa vän. Jag ignorerade det hela, vet inte varför. Visste nog inte om det var sant eller om jag hade drömt..
Men sedan bestämde jag mig att jag skulle bli världens bästa storasyster!
Och jag kan nog nästan säga att jag blev det?
Två månader efter jag fyllt 10 föddes dom.

Jag har lärt mina småbröder allt bus, försökt lära dom vad som är rätt och fel och älskat dom så mycket man bara kan! När dom berättar att någon är dum eller säger dumma saker så brister det i mitt lilla hjärta.
Mina småbröder är dom snällaste och oskyldigaste pojkarna som finns i världen, dom gör aldrig något ont med vilje.
Men visst finns det studer som man småbråkar lite eller är less, men så är det ju med alla?

Min storasyster och jag bråkade väldigt mycket när vi var små, och hon fick alltid ta skiten eftersom hon var 4 år äldre. Men vi lekte en massa tillsammans också. Kommer ihåg att mamma klädde oss alltid lika, kan ju inte ha varit så roligt för tex en 8åring att gå klädd som lillasyrran på 4 år? haha
När hon blev runt 13 så kom vi ifrån varandra, hon var inte hemma så ofta och jag var ju bara 9 då, vilket egentligen är stor skillnad!
Men sedan när jag började bli runt 16-17 år så kom vi närmare varandra igen och hon är en utav mina bästa vänner nu. Jag är glad att jag har en syster!

Min storebror är 13 år äldre än mig, så alltså kommer jag inte ihåg så mycket utav honom i min barndom eftersom han flyttade hemifrån när jag var runt 5-6. Sedan efter ett tag så flyttade han till stockholm.
Men när jag var runt 16-17 år (samma där, eftersom det var väl då jag blev normal. haha) så kom även vi närmare varandra. Så varje år åkte jag och hälsade på honom i Stockholm. Och jag gör det fortfarande.
Han har sjuk konstig humor som han gärna delar med sig av till allt och alla och vissa tycker nog att han är lite knäpp. Och han är nog det också. haha. Men han är världens snällaste och har världens gulligaste son, min sötnos Elliot! <3


Jag och min syster

Mina söta småbröder

Min storebror!

1 kommentarer

syrran

30 Nov 2010 16:32

Jag är också glad att jag har en syster : )

Kommentera

Publiceras ej