Min viktnedgång

2kommentarer


Angånde min diet, så vet jag inte riktigt hundra om jag kommer att följa den.
Igår så åt jag gurka och väldigt lite tomat till frukost, sedan drack jag vatten till det.
Vid 2,30 då jag slutade var jag hur trött som helst, energibrist och hade huvudvärk och yrsel. Jag kände att jag var tvungen att avbryta och ta en macka med ost och ägg bara för att få i mig något fettigt och proteinrikt.
Eteråt mådde jag betydligt mycket bättre.

Så att svälta sig ena dagen och sedan "svulla" nästa dag, neej, det är nog ingenting för mig.
Ska ge det en chans till eftersom idag var en UpDay så äter jag precis vad jag vill och imorgon blir det en DownDay, hinner jag köpa proteinshake imorgon så forsätter jag nog ett tag till..

Idag har jag i alla fall ätit och druckigt betydligt mer än igår.

Igår åt jag:

Frukost: Gurka, lite tomat + vatten.

Mellanmål: Jordgubbar

Lunch/Middag: Smörgås med ost+ 2 ägg.

Mellanmål: Jordgubbar med light grekisk yoghurt

Idag har jag ätit:

Frukost:
Gurka, tomat, sallad, fetaost, halv apelsin + thé (utan socker förståss)

Mellanmål: -

Lunch/ Middag: Basmatiris+ Biff Curry Gryta

Mellanmål: Inget än, funderar på att äta jordgubbar+ yoghurt efter pilates.

Övrigt: Ett ½ glas Pepsi light, 1 liten bit kaka. (Otroligt jobbigt det är att avstå från sockret, men dåligt av mig ändå)


Vare sig jag följer dieten eller inte kommer jag att försöka äta så lite kalorier som möjligt för att snabbt gå ned i vikt, för jag gillar att se resultat på en gång. Sedan kan jag lägga om kosten lite.
Dessutom det största steget för mig just nu är att lägga av helt och hållet med socker, jag är extremt sockerberoende har jag märkt nu. Jag klarar mig knappt en dag utan Cola..

Så från och med NU gäller det:
No More:
Godis
Cola
Bröd
Ris

Imorgon börjar jag med stegräknaren så varje dag kommer jag att skriva ned hur mycket steg jag har gått under dagen.

2 kommentarer

Anonym

05 May 2010 13:55

Kämpa på! Tror du vinner mer på att äta mindre kalorier och mindre socker fast inte så lite som 500kcal. Öka motion å minska kaloriintag= minska i vikt ;)

Pippi

05 May 2010 14:44

Lycka till med din viktnedgång. Jag kämpar själv med min vikt och har hittills gått ner 18 kg sedan årsskiftet (har 6 kg kvar). För att komma igång i början och för att se resultat direkt körde jag en omgång med Nutrilett och efter detta har kilona rasat av mig. Kör ingen direkt diet, äter mindre portioner (äter på assiett i stället för på mattallrik) och tar aldrig en andra portion. Dricker mycket vatten mellan måltiderna.



Hade liksom du ett stort socker behov och det tog väl 2-3 månader innan det avtog.

Kommentera

Publiceras ej