It was before

2kommentarer


J spelar musik som han har fått från min bästis Linn's sambo.
Gud vilka minnen det ger! Techno fasen hos mig kom väl någon gång när jag var 13-14 och stannade hela fjortis tiden, sedan gick det över till Metal och hårdrock.
Nu är jag en gammal kärring som uppskattar lugna ballader och svenska folkvisor, haha.. Så det kan gå!


Linn; Lyssna på den och minns tillbaka!;)


Haha, tänker inte alls dela så mycket minnen mer er! Eftersom min kära mamma och mina släktingar läser min blogg. Haha. Men fjortistiden var en störtskön och rolig period, men är glad att det är över!

Vet inte hur det var i er skola då alla var fjortisar, men kan ju berätta hur det var i min:
Vi tittade på filmer dagarna i ända, nioende årskurs kommer jag faktiskt inte ens ihåg.. :P
Sen fanns det en tjej som köpte "natt linnen" ni vet sånna korta med tillhörande trosa med snobbenmotiv eller liknande, sen bar hon dom som vanliga linnen och trodde hon hade klass. Haha, pinsamt!

Det fanns också en kille som var på min dåvarande kompis heeela tiden, sen fick han diss och då gick han över till mig, fick diss från mig med och återvände till min kompis. Haha. Han var ett riktigt freak på den tiden.

Det jag saknar mest med den tiden var alla vännerna, man hade ju määäängder utav dom och många man stod väldigt väldigt nära. Men sakta men säkert försvann dom ur ens liv. Nu har jag bara en enda vän med mig från den tiden, guess who?:)
Och Sara kom in lite senare i mitt liv, men hon blev trots allt en riktigt vän och inte någon som vänder en ryggen när andan faller in:) ps. det gör ju såklart inte Linn heller:P


Berätta gärna om din "fjortis tid", kul att höra:)

2 kommentarer

Linda

05 Mar 2010 00:54

Jag vet en sjukt kul uppgift jag fick sista året på gymnasiet. Vi skulle göra en musikpresentation av oss själva, berätta hur musiken påverkat oss. Så då gjorde jag ett soundtrack till min uppväxt och där finnms både bob marley,techno, hårdrock och punk, haha. kul hur man förändrats!



Jag gillade faktiskt aldrig högstadiettiden. Bliur fortfarande så arg på alla som säger "det är bara 3 år" "inte särskilt viktigt" etc, högstadiet kommer man ihåg, och tyvär är inte mina minnen alltför bra. Men roligt att du fortfarande har kontakt med vissa vänner från den tiden!

marre

05 Mar 2010 10:14

kul att se att du bor utomlands! Jag ska själv flytta till Alanya och jobba som bartender i sommar :)

Kommentera

Publiceras ej