Ja, till dödshjälp!

3kommentarer


Hittade nyss en artikel pa aftonbladet.
Dar en 31 arig kvinna varken kan rora sig eller andas utan respirator, hennes enda onskan ar att do.
Men sjukhuset vagrar. Eller inte sjukhuset, det ar faktiskt olagligt med dodsjhalp har i Sverige.


Sa har skriver 
Barbro Westerholm (FP), ledamot i socialutskottet:

" – Ja, enligt hälso- och sjukvårdslagen är det patienten som bestämmer om den vill ta emot en behandling eller inte. Det är bara inom psykiatrin man kan tvångsbehandla någon. Vid behandlingen av cancerpatienter har det aldrig varit någon diskussion om att avbryta en behandling. Jag ser behandling med exempelvis respirator som en annan form. När man väl avbryter är det vårdens skyldighet att lindra symptomen. I fallet med den här 31-åriga kvinnan så skulle hon behöva sövas ner för att undvika obehagliga kvävningskänslor."

Och jag kan inget annat an att halla med!
Sjalvklart borde det ju vara upp till var och en om dom vill leva resten av sitt liv i respirator, eller om dom vill do?
Det betyder inte att sa lange man kan halla nagon vid liv ska man gora det, det ar olagligt med misshandel och detta ser jag som misshandel!
Tortyr och plageri!

Att ha levt ett helt normalt och lyckligt liv och sedan hander nagot sa man ar forlamat och inte kan andas sjalv, vad ar det for liv?

Sa darfor sager jag JA! TILL DODSHJALP!

De personer som ska fa dodshjalp ar ju sjalvklart i sanna har fall, alltsa dom som varit med i stora olyckor. Inga deprimerade fjortisar som faktiskt kan gora nagot och andra sitt liv.

Skulle det ha varit jag i den har situationen skulle jag ha velat samma sak, skulle jag ha kannt nagon i den har situationen och denne ber mig att hjalpa henne att do. Skulle jag inte tvivla, aven om jag skulle fa fangelse!

3 kommentarer

tobie

18 Mar 2010 23:41

sv: haha ja exact! konstigt det där...

Elin

19 Mar 2010 07:02

svar;Alla som man går in på har det som frukost^^ kanske bara jag som tycker det :P



Allt bra?

Pania

19 Mar 2010 14:32

hej :)

Råkade klicka in här och såg att du bor på cypern just nu. Jag är också väldigt sugen på att bosätta mig på cypern. Har tänkt att göra en bartenderutbildning i maj och sedan söka jobb. Har du något tips? :)



Ha en bra dag :)

Kram

Kommentera

Publiceras ej