Recension av Snabba Cash.

2kommentarer


JW kommer från Robertsfors uppe i Norrland, men studerar på Handelsehögskolan i Stockholm.
På sidan om sina studier arbetar han genom att köra svart taxi för att finansiera sina lekar i överklassen.
Men en dag rymmer Latinon Jorge från fängelset och planerar ett stor kokainaffär som JW gärna hänger med på för att få pengar.
Men allt blir inte som han tänkt sig...

JW blir orolig över att han, som har räknat ut hur allting, kommer bli lämnad utan pengar, och en dag då han är på väg hem sitter Mrado i hans trappuppgång.
Mrado var medlem i maffian som kallsinnigt försökte döda honom, han ser detta som hans sista chans och erbjuder 2 miljoner och hans hjälp om JW går bakom ryggen på hans gäng och avslöjar vart kokainaffären ska äga rum.



BETYG:
Filmen är 2h 4 min lång och jag kan ärligt säga att den första timmen var jag så uttråkad så jag bara ville resa mig upp och gå ut ur biosalongen.
Men senare började det bli lite mer fart på filmen och jag började tycka att den var riktigt spännande.
Fast filmen är egentligen ganska osammanhängande och man fattar ibland inte vad vissa saker har med de andra sakerna att göra.
Och filmen visar på något sätt att Polisen är nästintill världelös, hur kan en fånge som rymt vara på fri fot så pass länge?

Av mig får filmen 3 stjärnor av 5 möjliga.



2 kommentarer

Elida:)

24 Jan 2010 13:55

vad fin blogg du hade! :)

sophie

24 Jan 2010 14:29

var den inte bättre? :( jag som har så höga förväntningar, den har väl fått bra recensioner i tidningen? vad synd :/

Kommentera

Publiceras ej