Personligt bajs

6kommentarer


När jag först kom tillbaka till Sverige så såg jag fram emot att träffa en god vän? Som jag inte hade träffat på över ett år och jag
trodde att hon också såg fram emot det. Sen såg hon en sak i min blogg och kan inte sluta tjata om det....

Kommer ni ihåg att jag skrev om att jag var besviken på en viss person?

Aja, i alla fall hon kan som sagt inte sluta tjata om det, hon nästan TVINGAR mig att säga att det var henne jag skrev om..(!!)


Jag sa såhär till henne: Det behöver inte vara du, jag känner mer än tre personer här i världen så det kan vara vem som helst.
Utan jag känner som såhär, vad jag skriver i min blogg är upp till var och en att ta åt sig om dom känner för det.
Skulle det handla om någon viss person så skulle jag väl skrivit ut namnet, eller något "kännetecken" så den personen skulle riktigt FÖRSTÅ att det var om
honom/ henne. Då skulle det aldrig behöva bli några frågor..

Dessutom, om jag skulle skriva "skit" (som du själv så fint uttrycker det) skulle jag då fråga om du ville träffas?
Neeeej, tror inte det.. Jag är ingen jävla toffel.

Jag frågade dig andra dagen jag kom hit och jag frågade om du ville ses nån dag.. NEJ! INTE IDAG, svarade du, kaaaaanske nån annan dag i veckan?
Tyvärr så var jag upptagen den veckan, hade mycket på g så jag kunde typ inte. Gissade på att du skulle på fest och vara bakis dagen efter därför frågade
jag inte om dagen efter...
Sedan blev jag upptagen med en massa grejer och tydligen var det en diss mot dig? Meeen, varför ska vi bara träffas när DU har tid och passar det inte
så kan det lika gärna vara...
Alltså, inte för att vara taskig eller så, men ja, det är sådär småbarn håller på med.. och jag trodde du var liiiiite äldre än så? Hade jag fel?

OCh nu vill du alltså inte träffa mig för att jag inte berättar vem det är jag skriver om?
Och du.. Varför är inte jag vän med dina vänner som jag så nära med förut? Jooo, för varje gång jag sa till dom HUR jag mådde, hur jag kände..SOM JAG
TRODDE ATT MAN BERÄTTADE FÖR VÄNNER...??
Jag fick bara en massa skit kastad rakt i mitt ansikte!! Rebecca bråkar hela jävla tiden, fy fan vad rebecca är jobbig
fan fan fan.. dra åt helvete rebecca..
Du gör precis som dom.. Och du är inte den enda av mina "vänner" som gjort så och nej, jag blir inte arg jag blir bara jäääävligt besviken och ledsen, för jag trodde våran
vänskap betydde mer och var mer värd än så. Men tydligen var inte det ömsesidigt..
Men är det så du vill ha det så överlever jag nog det också.. Precis som alla andra gångerna...



Men för att klargöra en sak för ER ALLA, som känner mig, som läser min blogg eller ni som just ha hittat hit..
Jag skriver va fan jag vill här, och det är inget jävla skit, utan det mesta är känslor och tankar och sånt och nämner jag inga namn
så är det upp till var och en att ta åt sig vad jag har skrivit vare sig det är bra eller dåligt.
Jag kan vara jävligt kaxig ibland.. Men kom ihåg på insidan kan helt tvärtom...


I detta inlägg tänker jag inte skriva något namn, men det är riktat till en person som vet vem det är..



 



Ps. Vad jag menar med frågan är typ: Vems sida skulle du välja?

6 kommentarer

Anonym

04 Jan 2010 23:35

Jag skulle valt din sida utan tvekan! Liksom som du sa du skriver väl vad du vill...

Linda

05 Jan 2010 11:15

Din sida helt klart.

För det första är en blogg ett ställe att skriva sina tanker, bland annat, och ska man då behöva censura för att någon KAN ta illa vid sig?

Jag har flera gånger skrivit inlägg där jag skrivit att jag sagt upp kontakten med en vön och hur skönt det kändes, jag vet vem hon är, hon vet vem hon är, ingen mening att skriva ut namn.

Känner hon säg träffad utav vad du skrev säger väl egentligen det mer än något annat. Tråkigt att hon inte tror dig..

Anonym

05 Jan 2010 14:29

Orka......

Sara

07 Jan 2010 19:30

Självklart din sida!



Kan ju höras mer i helgen om i veckan? :)

Puss

Annica Lindqvist

07 Jan 2010 22:08

Känns lite som om någon har gjort en höna av en fjäder här.. och då pratar jag inte om din "vän". Kan det inte varit så att hon varit upptagen den dagen du frågade om ni kunde hitta på något men undrade då tillmötesgående om ni kunde ses någon annan dag? Som du skrev "Meeen, varför ska vi bara träffas när DU har tid och passar det inte så kan det lika gärna vara... ". Det handlar väl lika mycket att du måste ha tid. Ni får väl komma fram till en tid som passar er båda? Det är väl det man vanligtvis gör? Ingen träffar väl någon annan när man inte har tid (eftersom då är man ju redan upptagen?).



Tycker iallafall helt klart att du överreagerat. När man läser om det så känns det mer bara som att någon har blossat upp ett helt vardagligt problem och om du inte skulle vilja träffa din "vän" pga. en sån här liten sak så vet jag inte vad jag ska säga. Är det verkligen vänskap då? Ibland har folk inte tid, så enkelt är det och det måste du nog lära dig...

Anonym

08 Jan 2010 00:03

När ska du mogna?! Dom flesta mognar med åren men tydligen inte du.. Du är dig lik som du var för 3 år sedan..

Kommentera

Publiceras ej