Tv-beroende?

4kommentarer


Mina grannar är ett engelskt par i 60-70 års åldern, dom är här på "semtester" alltså dom bor i England, men kommer hit lite då och då.
Dom kom hit kanske 2-3 veckor efter vi hade flyttat in, så i mitten av Maj? ungefär..
Och dom ska nu åka hem i övermorgon, alltså tisdag..

För att komma till saken, det ENDA dom gör om dagarna är att sitta på arslet och glo på tv!
Varje gång
jag passerar deras dörr ser jag att dom sitter där och kollar på tv, det spelar ingen roll om det är morgon, eftermiddag eller kväll.

Jag vet inte om jag ska tycka det är tragiskt, eller om dom bara är "lata"? 
Liksom, det finns ju mer saker man vill göra och uppleva på Cypern än att bara kolla på cypriotiska skitkanaler!?
När man ändå är pensionerad och har råd att ha lägenhet både på Cypern och i England, borde man inte leva livet då?!

4 kommentarer

Linda

19 Jul 2009 20:15

Ja, glo på teve kan de väl göra i england med? Åker man utomlands på semester så är det väl för att komma bort från det där litegrann,..,usch vilka tråkmånsar..

frida ,läs om skönhet mode och tips även min vardag

20 Jul 2009 12:03

sv ja det måste det v ara :)

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

20 Jul 2009 16:09

haha vad roligt att det är det enda som dem gör :P

lina [discosadness.blogg.se]

20 Jul 2009 16:33

supermysig blogg du har.

önskar dig en trevlig dag :-)

Kommentera

Publiceras ej