By the way..

2kommentarer


Fick en kommentar av någon som heter Alex.

Hej! Kul att du skriver en blogg om livet på Cypern! Jag ska kanske också flytta dit för att jobba, vet dock inte när det blir än. Jag ska isåfall vara i Limassol, har du varit där?

mvh

Eftersom du inte lämnade någon e-mail eller bloggadress efter dig så "tar jag kontakt" här i min blogg istället, hoppas bara att du hittar tillbaka.

Att jobba på Cypern är något jag absolut inte skulle råda någon, okej om det kanske är i en stor turistort så som Ayia Napa där det faktiskt finns mer svenskar och även svenska arbetsgivare.
Visst, varför råder jag inte andra att åka hit och jobba då jag gör det?
Men ja, cyprioter är cyprioter.. No more words. Jag hatar folkslaget alltså.
Men okej, klarar man av det så är det bra, fast det är lågavlönat, många timmar och heeeeeeelt annorlunda från Sverige.
Haha, jag är ledsen om jag inte har några possetiva saker att säga om Cypern och cyprioterna, men jag har bott här i över ett år och detta är troligtvis mitt sista. Dom gör mig galen alltså!

Och jag bor ca 30-40 minuter från Limassol, jag bor i Pafos, så självklart har jag varit där. (som var din fråga)

Det jag gillar mest med Cypern, förutom den underabara naturen, är att här på ön finns det en massa nationaliteter från runt om i världen.

2 kommentarer

Sandra

02 Jul 2009 08:56

haha ja men 33,7 halv sju på kvällen i England är varmt som bara den. De har som en helt annan slags temp här. Är det 20 plus i Sverige och de är 20 plus i England så är det varmare i England ändå. Samma sak gäller då de är kallt. Här fryser man hjärnan av sig och de gör man inte ens hemma i Övik då de är 30 minus. Men jag tror nog att ni har de varare på Cypern ändå. Men du borde ju börja va van.

Alex

11 Jul 2009 11:51

Hej jag hittade tillbaka! Jag kan tänka mig att det är extra tufft inom restaurang branschen, det är ju tufft där i Sverige också! Mitt jobb skulle i så fall vara ett kontorsjobb (ekonomi) på ett av världens största företag. Då kan man i alla fall hoppas att deras företagskultur är lite mer internationell och att det inte är som det har varit på dina jobb!? Det ska i alla fall vara väldigt bra betalt med tanke på att man inte skattar lika mycket som i Sverige. Vad tycker du om staden Limassol då?



kram

Kommentera

Publiceras ej