Min syn på Cypern

0kommentarer

Fick en kommentar att det kunde vara roligt att höra lite mer om min syn på Cypern, eftersom jag har bott här i snart ett år och har knappt blogga om detta land.
So here we go..



Cypern är ett väldigt vacker land, med skönt tropiskt klimat, berg och djupa dalar, europas finaste golfbanor finns här på Cypern. Att det knappt regnar sommartid är en dröm för oss felsta svenskar. Men efter att befunnit sig här en hel sommar, kan jag lova att det gick inte en dag utan att jag längtade efter regnet. Men nu kan det gärna få försvinna igen.

Som sagt, landet i sig är ett väldigt vackert land. Till skillnad mot människorna, dom är fula och äckliga (det finns vissa undantag), men eftersom detta är en ö så är det från början självklart mycket inavel.
För några hundra år sedan kunde inte människorna ta sig från ön, så därför började folket föröka sig med varandra, därav fula människor med konstiga proportioner!

En annan sak som förbryllar mig är att ALLA är öppen om SEX, inte alls lika blyga och tystlåtna som oss Svenskar, nej nej.
Lite här och var på gator i Pafos (som ändå är en liten stad) finner du skyltar som lyser stolt  "CABARET" .
Cabaret är ett "horhus" du går in, väljer vilken tjej du vill ha, betalar i en kassa och går in ett rum och gör det du vill...
Det jag tycker är det sjukaste utav allt är att STATEN rår om dessa "klubbar" och tjejerna som väljer att jobba där, kan inte heller ha så mycket innanför pannbenet.

På tal om SEX, till en annan grej som aldrig skulle accepteras av oss svenskar är att varenda gift man har en flickvän, gärna fler än en.
Alltså, en fru och några flickvänner! Om frun vet om detta är oklart, förhoppningsvis inte.
Mannen kan sitta och "skryta" om att han varit gift med sin fru i 20 år, sedan kan han även berätta att hans två flickvänner är 20 år yngre än honom....

Detta var min syn på Cypern, del ett, och inte bara min syn utan även information som man aldrig får reda på från resebolag eller fakta böcker.

Kommentera

Publiceras ej