Klagar lite

0kommentarer

Idag när jag vaknade, skulle jag göra en repris av gårdagen, alltså gå ut och sätta mig i solen och äta lite frukost.
Men nu är det ju så att det är en katt som har botsatt sig utomhus på soffan, så när jag kom dit med min yoghurt så blev katten avundsjuk och var ställde sig vid mig och försökta norpa åt sig mig tallrik. Jag försökte fösa bort den, men den vägrade såklart.
Va fan, det är ju en vildkatt, den kan väl fan jaga sin egen mat? Äta någon orm eller så??
Jag gav i alla fall upp och bestämde mig för att äta frukosten inne, då springer kattjäveln till dörren, och jag föste undan den med foten och röt lite grann åt den.

Vet ni vad katten gör då??!?!
Jo, han springer in i lägenheten och börja leta efter mat!! Springer långt in i köket, och jag blev förbannad och skrek och försökte jaga den, då blev den väl rädd och sprang ut. Jag smällde igen dörren efter den, då satter den sig bakom dörren och jamar........
Nu är jag less på den där katten alltså!
Ska det vara så att jag inte får sitta ute på balkongen och njuta av min frukost ifred?!
Nej, nu ska katten bort!


Måste dessutom klaga lite på mina grannar, alltså de som bor i lägenheten ovanför oss.
Hela dagarna är det liv där uppe, hela nätterna också.
Mitt i natten klockan 2-3 kan man höra en kvinna som springer, jaa SPRINGER, runt i högklackat! Klick klack klick klack låter det dagarna i ända, fast värre på natten.
Dessutom hör man massa barn skrik också, då menar jag inte bebis, utan något barn kanske 10 som skriker och pratar med föräldrarna. Vad fan, går inte barnet i skolan?!

Idag ska det klagas lite hos husägaren, så får vi väl se hur allt löser sig. Endera byter vi lägenheten med de som bor ovanför, annaras går det inte att bo kvar här. That's it

Kommentera

Publiceras ej