Gräs i konserven!

0kommentarer

Ni har hört historier där folk har hittat en massa smått och gott i konserver, right?
Idag var det i alla fall min tur....

Jag lagade ju en köttgryta till middag (som by the way blev grymt god), hade ätit ett bra tag, sedan frågade J mig:
Vad är det här? Är det någon sorts ingrediens?
Jag kollade och kunde konstantera att det absolut inte var något jag lagt i grytan, tyckte först det såg ut som en räka med spröt och ögon. Tittade lite närmare och det liknade en dammtuss!
Vi skjölde av den i vatten och kunde sedan konstatera att det var gräs!!
Gräset måste ha kommit från konserven med champinjoner, som jag bara hällde i grytan på slutet, vilken normal person plockar ut champinjonerna var för sig och kollar så allt är korrekt?!
I alla fall så var det GRÄS i min underbara gryta och jag tappade matlusten!

På måndag ska vi till affären, visa upp grästussen och klaga.
Vi ska fan ha ett fett stort skadestånd för det här.... I alla fall några hundra euro.
Detta ger men för livet! Undra om jag någonsin kommer kunna äta champinjoner på burk något mer.

Har du någon gång hittat nått äckligt din mat?


Kommentera

Publiceras ej