Godmorgon!

0kommentarer

Godmorgon på er!
Det är rätt så bra väder här idag, men det är fortfarande lite kallt... Ge mig +46 grader nu och massvis med sol!
Idag gjorde jag en smoothies till frukost, världens godaste smoothies också. Bra för LCHF:)


Receptet på världens goaste Smoothies!

(Jag änvänder inga mått när jag lagar min "mat" utan allt är "på en höft", så ni får liksom prova er fram)


 Ta ungefär ett halvt äpple, skala och skär i små bitar, lägg i mixern och mixa lite grann.


Ta lite frysta hallon, ungefär 1 dl? Och häll i mjölk, obs! Fet mjöl 3%! Mixa till en jämn smet.


När smeten är jämn, häll i lite turkisk/grekisk yoghurt, ja ni ser ju på bilden ungefär hur mycket. Mixa!



När allt har blandats är det bara att hälla upp i ett glas och servera.
(Eftersom äpplet är så söt i sig behövs inget socker tillsättas)

Kommentera

Publiceras ej