Alyssas första dag i nya hemmet.

0kommentarer

God morgon gott folk. Sovit gott? Sover kanske fortfarande så här på lördags morgon.
Själv så har jag varit vaken sen ungefär tre timmar tillbaka, efter ca 3½ timmars sömn.

Och efter två timmars bus och kärlek sover äntligen lill vovven, efter att inte har sovit något på hela natten.
Jag längtade tills den stunden hon skulle sova, då kunde jag sova själv. Men efter två stora koppar kaffe så känner jag mig inte trött längre.
Lär väl slockna någon gång på eftermiddagen istället.. Är det så här att skaffa barn vet jag fan inte om jag vill ha några barn.. En liten hundvalp i mitt liv räcker nog gott och väl. I och för sig är hon en bra väckar klocka, dessutom hjälper hon mig att vända tillbaka på dygnet, istället för att sova klockan 3 på natten och vakna klockan ett på eftermiddagen måste jag altlså gå och lägga mig tidigt och sen kliva upp vid sju på morgonen.

Men i alla fall, hon är världens gulligaste, när hon inte är för jobbig.. Haha, hon ska alltid upp i famnen.
Eller som hon var i natt.. då var hon jobbig.

Och imorse när jag vaknade av hennes skall. plockade jag upp henne, trött som jag var och tänkte inte mer på det gick in i sovrummet och klädde på mig och när jag kom ut var det värsta korven i köket. Liksom, va fan, kunde hon inte ha väntat i tre minuter tills vi kom ut? Eller ha bajsat i lådan där det fanns papper?

Bara en sak jag undrar om någon kan svara på..?
Hon vägrar äta, har igår och idag gett henne burkmat men hon äter inte köttbitarna, utan slickar lite på såsen bara.
Är det normalt för en hund att matvägra första tiden, eller gillar hon bara inte maten??
Har även försökt ge hon en godis, men hon vägrar äta den också.

Kommentera

Publiceras ej