Don't you ever DRINK and DRIVE!

3kommentarer


Omg, idag berättade Katie att en snubbe ( en bartender på baren jag jobbade på förr) var med om en bilolycka här om dagen.
Att han har alkoholproblem vet alla om, och att han sedan sätter sig i bilen och kör vet alla också, men ingen säger någonting för det är liksom vanligt här.
Det är acceptabelt att supa sig full och sätta sig i bilen och köra här..
Vet inte exakt hur mycket det är eller hur dom räknar, tror att det är något på 21 på utandningsluften, fråga mig inte hur dom räknar ut det...

Men till saken..
För någon dag sedan, efter jobbet.. Han var fullare än vanligt och på vägen hem så var han med om en stor bilolycka, nu är hela ansiktet och kroppen söndersmaschad och han hålls vid liv utav maskiner. Ingen vet om han kommer att kunna överleva!

Hur länge ska cyprioterna ha denna dumma reglerna att man får dricka och sedan köra bil?!
Visst, en gång gjorde jag det också. Inget jag är stolt över. Utan anledninge var bara det att J var aspackad och jag hade druckit typ 3 groggar, jag var knappast påverkad. Men ändå jävligt dumt gjort. Det var bara 1 km hem och ingenting hände, tack och lov för det.

Men det är så jävla idiotiskt, alla vet att alkohol gör en till en idiot. Man tappar koncentrationen, just det man behöver ha när man sätter sig och kör bil.
Varför inför man inte NOLLTOLERANS?! Inte bara här, överallt i hela världen!

Hur många liv ska behövas offras för att folk ska få upp ögonen?
Tänk på det, det är inte bara ditt liv du utsätter för fara när du sätter dig bakom ratten i fyllan, utan även andras oskyldiga människors liv.
Vem bryr sig om du dör för du var full och körde bil? Ingen.
Men om du är full och kör bil och tar någon annans liv, ja då är du en mördare, helt enkelt!

DON'T DRINK AND DRIVE!

3 kommentarer

Leonard

05 Aug 2009 11:00

Oh vad härligt :D Just nu är jag hos en kompis, vi ska ut snart för vädret är helt underbart! Soligt, typ 25 grader (:

Linn

05 Aug 2009 17:36

Haha okej :P

Men det är ju alltid kul att pröva på lite nya saker :)

Linda

05 Aug 2009 23:21

Helt obegripligt hur man kan tycka det är en bra idé att sätta sig i bilen att köra när man druckit..



Haham vilken sol? Åh, du menar den där stora lysande saken man inte sett röken av :P

Nja, jag är en sån människa som seriöst skulle överväga ljusterapi bara för att mörker för mig att må så jädra dåligt, så jag tycker aldrig det är sol nog. Plus at jag hbadat ute EN gång i sommar, lite ynkligt..

Kommentera

Publiceras ej