Kanske jag är för kräsen, bara för att jag är svensk?

0kommentarer


Ja, så kanske det är. Nu har jag börjat tänka lite.
Har haft problem att hitta lägenhet, viss att bo nere i en källare utan fönster i ett rum utan kök, och en toalett + dusch som verkar blivit byggd i en garderob. Att man väljer att inte bo där, kanske inte kan kallas för kräsen..

Men nu när jag tänker på det, den där takvåningen kanske inte var så pjåkig i alla fall, om man tar och köper massvis med ny vit färg och målar om hela skiten, kastar ut dom där skabbiga gardinerna och sätter in nya, färglada (ROSA) och rengör med en massa bakteriedödande kemikalier, slänger ut alla dom där skabbiga möblerna från 1800 talet och köper filtar för att täcka dom andra. Kastar ut det där gamla rostiga kyldskåpet ute på "fotbollsplans" balkongen och köper en massa fina växter och sätter ut lite här och där. Då kanske det kan bli rätt mysigt ändå?

Jag vill ha lika hög standard som det är på lägenheterna i sverige, men jaa, nu befinner jag mig ju inte i sverige. Så det kanske är lika bra att ge upp sökandet, efter just den där perfekta städade snygga lägenheten med trägolv, snétak, fräscht målat.

Jag är ju som sagt inte i sverige nu, utan på cypern. Får kanske börja tänka om.
Kanske jag är så kräsen på lägenheter, bara för att jag är van vid svenska hem?

Kommentera

Publiceras ej