Jag var den som fick gå.......

1kommentarer


I två veckor hade jag frågat om semester, mamma och nathalie kommer ju på måndag!!!:D:D:D:D:D
Men jag fick aldrig något svar, blev bara skickad mellan olika personer och ingen ville ge svar, och jämt skulle dom ha "möte" om det.

Och i måndags fick jag :EN!!!!



Jag kom in till en av chefternas rum, för att fråga om min ledighet och det visade sig att dom redan hunnit haft mötet:

Chefen: Sorry Rebecca, but the season is almost over and the buiseness is very down, so we can not afford to keep three people in the Juice bar. Are you working tomorrow?

Jag: Okey, of course i understand that! Its not possible to keep so many people.. (blahblaha, bullshit så dom ska förstå hur "oberörd och mogen" jag är) No, I am off tomorrow.

Chefen:Ok, so today is your last day, because on wednesday is a new month, i'm really sorry, but you are not the only one, we are cutting down staff from whole of the resort. Take all your things and give to "Anna" before you go.. I'm REALLY sorry....

Jag: Okej..... I understand... Soo, okey... Well, thank you very much.. okej.... BYE!

Så gick jag ut och grinade, vet inte varför jag grinade, *pinsamt*. Jag var förberädd på det här, eftersom dom velat fram och tillbaka och har även talat om för mina arbetskollegor hur dom har varit och vad jag trodde skulle hända. Och jag spådde framtiden ganska klockrent!
Så jag vet inte varför jag grinade, jag blev liksom bara så jälva förbannad. Eftesom dom har lovat så himla mycket och verkade "tycka om" mig och jag trodde jag var säker, eller i alla fall hyffsat.
Men ett tag glömde jag bort hur cyprioterna var, jag glömde bort att dom inte var människor, för fasaden kan ju luras, dom ser ju faktiskt ut som människor!!

I alla fall, en sak jag bestämt sen länge är att aldrig visa känslor för cyprioter, eller för en chef. Jag är inte den personen som gillar att visa mig sårad och svag. (Fråga mamma)
Även om jag tokgråter och är panikslagen innuti så visar jag det aldrig utanpå, visst ibland blir det för mycket och då kommer det ut, men det är endera när jag är själv eller när jag är med personer jag gillar och känner mig trygg med.
Känner du mig inte väl, om jag inte gillar dig, eller om du sårar mig. Kommer du aldrig få se att jag gråter.
Min tanke är så här: Om en person sårar mig och gör mig ledsen, om jag då gråter för den personen, då har han vunnit.. Och personer som gör mig ledsen tillåter jag inte att vinna!

"Rebecca är så envis, att hon är den enda som kan gråsten att gråta!"

1 kommentarer

Anonym

01 Oct 2008 18:49

Vad skall du gör nu då??

Kommentera

Publiceras ej