Hello!

0kommentarer

Har ni saknat mig efter den lilla pausen?

Som sagt var ju min mamma och min syster här och hälsade på en vecka, för exakt en vecka sen åkte dom hem till sverige igen. Vi hade en jättebra vecka, med en massa underbar mat och massvis med skratt.
Mer om det berättar jag senare.

Sedan hann jag med att flytta precis veckan innan de hälsade på och därför hade jag inget internet på den här tiden heller.
Men sen idag så fick jag till slut internet, tack vare mig faktiskt!
Så här var det:

Vid ett tiden ringer min mobil telefon, jag ser ett nummer jag inte känner igen. Därför svarar jag inte.
Efter ca 10 minuter ringer det igen, men denna gång svarar jag.

-Yassou..blablabla grekiska grekiska..
-
Sorry?? I dont understand.....?
-Diana?!?f.....wait!?
-Rebecca?
-Yes?!
-Hi, i'm from cyta net, i'm here to fix it you internet, i'm here now......
-Ok?
-Ok, bye!

Då trodde jag att mannen var utan för dörren eller något, men det var han inte, utan han hittade inte lägenheten. Haha..
Det var kul, den ligger ju på baksidan av ett hus, så det kanske egentligen inte är så himla lätt?
I alla fall...
Att "anställa" cyta för att komma och installera internet åt en kostar ca 150 euro. Alltså ca 1400 sveska kronor!
Det mannen gör är att koppla in ett modem i uttaget på väggen, sen vidare till min laptop och logga in på en sida.
Nu måste du ringa det här numret......
Sedan går han!!! han var här kanske i fem minuter, för att koppla in MODEMET. 150 EURO!

Resten fick jag sköta själv, jag fick ringa det där jävla numret för att fixa användarnamn, lösenord och email, och det var inte heller så jävla lätt kan jag tala om.
För den där mannen lämnade ingen faktura eller något, inget kundnummer, han talade inte om för mig vad jag fick för telefonnummer (för det måste man tydligen ha om man ska ha internet).
Så hur skulle jag förklara för den där tjejen i andra sidan luren vem jag var? Har du någon adress eller något frågade hon mig. Mjaa, njaa den är på grekiska och jag kan tyvärr inte läsa grekiska så jag kan tyvärr inte uppge min adress för dig.
Vad heter han som äger huset?
Jaaadu.. jag vet bara att hans förnamn är Pambos.....
eeehh... jaha
Har du id nr?
Klart jag har, så uppgav jag det.
Tyvärr, men vi har ingen med det id nr, men vi har en rebecca norman med ett annat id nr.
Hm, ok? vad är det för nummer då?
Då visade det sig att när jag ansökte om internet, tog dom kopia av mitt pass, så då trodde dom att några helt andra siffror var mitt id nr.
Okej, ja jag har de där numrerna i mitt pass, men det är inte mitt id nr. Men okej.

Så tillslut löste sig allt i alla fall..
Och nu har jag internet.

Kommentera

Publiceras ej