Roliga frågor.

0kommentarer

Igår satt vi på jobbet, sen så började restaurang chefen fråga mig:
-Vart kommer du ifrån?
Jag: Sverige?!
Han: Jaaaa,, men vart ifrån Sverige?
Jag: ehm, Örnsköldsvik? I norra sverige...?
Han: I norra?
Jag: mm..

Sen kom det en massa frågor från andra:

-Har ni det där på himlen?
Jag: hm, ja på vintern...
-Hur länge stannar det på hilmen?
Jag: Ehm, inte vet jag, några timmar kanske?
-Vilka färger är det? Är det regnbågens färger?
Jag: njaa, det är väl typ grönt och blått..
-Jag skulle vilja se det någon gång!
(Vad är det som är så speciellt med norrsken? Visst det är väl vackert och så, men att stå ute i kylan för att enbart kolla nå norrsken, nej tack! haha)

-Finns det pingviner där du bor?
Jag: HAHAHA! nej.
- Har ni björnar?
Jag: Ja, vanliga brunbjörnar...
- Har ni inte vita björnar? (Isbjörn, förmodar jag)
Jag: ehm, nej..
-Har ni åsnor?
Jag: njaae..nej?
-Har ni varg?
Jag: Ja, vi har mycket varg..
-Vad har ni för speciella djur?
Jag: ehm, speciella? Inte vet jag.. Inga?


-Hur varmt har ni det i sverige?
Jag: Närdå? nu? eller sen?
-Ja men typ senare..
Jag: På sommaren?
-HAR NI SOMMAR?!!
JAg: eh, ja, kanske är typ 25 grader då...
-Oooh, så ni har alltså sommar...


Haha, ja roligt folk det där, tror att sverige är värsta isblocket eller något sånt. Haha, det skiljer sig ju faktiskt inte så mycket från det här landet liksom..
Förutom att det här landet har varmare klimat, och små ödlor som springer runt, och äckliga små larver på balkongen som jag råkade kliva på.. BLÄÄÄÄ...

Kommentera

Publiceras ej