Jobbardagen är över.

0kommentarer

Godkväll..
Tog tyvärr inga bilder idag... :(
Vi öppnade inte restaurangen ute idag, det var alldeles för kallt, dessutom blåste det hur mycket som helst..
Imorgon ska det vara ungefär samma väder, så vi kommer nog inte öppna uteserveringen förren på lördag eller söndag, haha, det skjuts upp hela tiden...
Men i alla fall, ska jag ta bilder och visa er!

Idag var det faktiskt rätt lugnt, inte lika stressigt som det har varit dom andra dagarna, vi hade kanske 4-5 bord som var upptagna. Så det var skönt, tycker jag. För då behöver jag inte bära en gigantisk bricka med en massa mat...

Vi fick i alla fall våra tjocktröjor idag, dom är jättemysiga, jag hoppas att jag fått den! så att jag inte behöver lämna tillbaka den senare.:)
Fick inga andra kläder, egentligen skulle vi ha t-shirts också, men alla t-shirtar är så dyrt... Alltså, vi hämtade våra arbetskläder i "golf shoppen" där dom säljer en massa golf kläder, piké tröjor och så... Så det var bara en tröja vi fick.
Men ja, det är inte konstigt att det är dyrt, dom säljer bara golf kläder, märkes kläder.. Och liksom, att spela golf det är för dom rika. Och eftersom folk kommer till en 5 stjärnig resort för att spela golf, klart att dom har pengar att lägga ut på dyra golf kläder då också!?

Dessutom kostar ju bara några sushi bitar ca 20 euro.. Folk äter och dricker för kanske tusen (svenska kronor) var...,
På sushi., BLÄ! Jag hade aldrig smakat sushi, förren idag.. Och jag gillar ju inte fisk, så ja inte konstigt att jag inte gillade sushi... Men det ser ju så gott ut!!
Smakade i alla fall något som kallas för Californian Roll, jag tror att i mitten var det crabstick och advokado, sen är det ris och ovan på fiskrom.... bläeh!

Det var godare med pizza och cheescake:)

Kommentera

Publiceras ej