Godnatt

0kommentarer

Ja, måste ju avsluta lite finare, än det förra inlägget..
Sorry för det, men kände att det var tunget att komma ut.
Och nu när det väl har gjort det, så känns det verkligen underbart.
Jag vet att jag kan släppa det och gå vidare i mitt liv, varför slösa energi på saker som gör en att känna sig nere?
När man hellre kan "slösa" energi på saker som får en att känna sig lycklig, jag vill upptäcka världen...
Då ska man ju inte gå runt och grubbla på gamla saker, eller hur?

Kollade på aftonbladet, någon 3d film där man fick se Skräckkällaren, ni vet, i österike Josef  "äcklet" Fritzl höll sin dotter inspärrad i 24 år...
Källaren, usch säger jag bara! Trångt, litet och ja.. Det var någon polis som sa att han varit nere i källaren, och han var själv mycket lättad när han fick gå där ifrån. Och det förstår man..
Herregud att någon människa kan vara så sjuk och göra något sådan.. Det finns så mycket sjuka människor och onska i den här världen som gör mig så himla arg!

Men men, nu måste jag gå och lägga mig.  Och sluta tänka på onda människor, haha, jag har day off imorgon så det är jävligt nice. Ska nog bara slappa och så, försöka fixa den här cp datorn.. haha
Sen ska jag ju ofcourse lägga upp bilden på mitt underbara halsband och bilderna från förra onsdagen då vi var på meze natt..


Och jag vill lära min grekiska! Jag hitade en sida nu med bara några få ord, förresten har ju dom pratat på grekiska med mig också. Men ändå, bara några ord jag fattade som tex, Yassou, som betyder hej, till en person och Yassas om det är flera.
Sen har många frågat med Esi Kala, som jag inte är hundra på än men tror att det betyder mår du bra, så då ska man alltså svara Kala esi, det betyder bra och du?
Och det fulaste av allt det är att Ne, betyder ja.. haha, jag trodde från en början att ne betydde nej, det skulle vara det mest självklara men icket! Ne betyder ja.
Och ja, sen så har jag höra folk säga Daxi och först fattade jag inte vad det var, men sen började jag tänka på att det kanske betydde okej, eftersom dom sa det i sammanhang jag skulle säga okej, men liksom Daxi?! varför inte okej?
Men i alla fall  Endaxi betyder i alla fall okej, fast man hör typ inte en: et..

Men nu börjar faktiskt klockan bli riktigt mycket så nu är det dags för mig att säga:

Kalinichta!   (guess what that means;))

Kommentera

Publiceras ej