Dagen

0kommentarer

Idag skulle ju jag och älskligen åka hem till mig, vi hade bestämt oss att åka rätt tidigt, tror ni att det blev så eller, nej! haha
Hade sagt till syrran att vi skulle vara hemma vid 10 eller 12, så då ringde hon tio över tolv och vi var ju såklart långt ifrån klara då.
Jag skulle åka in till stan och köpa ett lexikon, köpte en fickordbok. Kommer säkert att användas flitigt av mig, i alla fall de första veckorna..
Så klart så startade inte bilen, batteriet var helt tömt, igen! Så den fick stå på laddning medans jag var och "shoppade" haha.
Var även tvungen att köpa tandkräm och sånna grejer, kan ju vara bra att ha.

Sen så hade mitt bilbatteri laddats, sen så tog vi tre var sin bil hem till mormor, snacka om miljömedvetna!
haha, nej men seriöst, känns inte som att man kan/ vill vara så miljömedveten när man bor som vi gör. Dvs det går typ bussar en gång i timmen, om man har tur...

Syrran gjorde en scrub på mig, det var nice. Mjuk och len är jag nu, kommer säkert att få en finare och jämnare bränna pga av den. Tack!
Men inte har jag packat något mer idag.. Hm, jag vill ju ha hela rummet med mig! Helst med älsklingen i det!
Jag har panik, på söndag den här tiden sitter jag på bussen på väg till Arlanda och jag har inte packat klart!
Får verkligen lägga in ett kål imorgon, älsklingen åker och jobbar i några timmar, då får jag passa på..

Resten av dagen har jag bara ojat mig över mina svidande, äckliga skavsår som jag jämt får.
Har fått koka upp saltvattens lösning och lagt på pads och packat in fötterna i glad pack, som jag nu måste sova i.. hm, men ja det blir väl bättre..
Fick höra att honung är väldigt bra för torra, hårda fötter, någon som testat?
Jag måste göra det. haha
Även camomill te skulle vara bra att ha i "badet" för fötterna. Det gör att fötterna slappnar av och dämpar svullnaden, även bra om man har gått och stått mycket än dag.
Kommer nog inhandlas av mig rätt fort när jag är på plats.

Funderar starkt på att krypa till sängs nu, för att vara pigg och allert imorgon. För det måste packas!

Ska försöka övertala cyperngubben att syrran ska få komma ner och jobba i juli, fan vad roligt det skulle vara! Och det skulle inte kännas så ensamt!

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej