Dagen

0kommentarer

Hejsan...
Kom för kanske en timme sen hem från jobbet, är hur trött som helst (som vanligt) men idag hade vi faktiskt hela restaurangen full.. Så det är mycket att göra.
Nästa vecka så ska det öppna en ny restaurang precis vid oss, och en som jag jobbar med kommer att börja jobba där istället, och även restaurangchefen för Asian Corner (min chef alltså) kommer att bli chef över den restaurangen med..
Så nästa vecka, kommer det bara vara JAG; som ansvarar över allt i köket, mitt jobb är att se att alla får sin mat i rätt tid, att de som väntat längst på sin mat får sin mat först.. Och ja, ni förstår.
Jag fick faktiskt välja mellan att ansvara för maten, eller att servera dryck och sånt, egentligen borde jag ju ha valt dryck, eftersom jag vill vara bartender, och hålla på med drinkar och sånt. Bakom en bar och ja. Jag vill verkligen det, men den drömmen får jag lägga på hyllan ett tag.. Åtminstone den här säsongen..
För det första är det ju mest bara en massa vin, och öl..
Och för det andra så har jag ju hållit på med maten nu i nästan en månad, jag har precis lärt mig typ all mat som serveras och vad den innehåller, jag har ju som sagt blivit väl lärd och så, så jag vet verkligen vad jag gör..
Dessutom är killarna i köket underbara att jobba med, även när det är stressigt, haha, annat kan man säga om chefen....

I alla fall, jag fick välja, mat eller dryck... Så mat it is.
Voik, den nya killen, han kommer att hålla på med dryckerna, servera vinet och ölet och måste kunna en massa saker om vinet och sånt. Alltså han har ju varit med mig i köket, men nu måste han lära om sig, helt nytt..

Katarina, hon jag bor med, kommer att få nästan en "chefs position" hon kommer vara tvungen att ta beställningarna, skriva ut notan och ränkna pengar.. haha, just nu så tar hon hand om gästerna, pratar med dom, lägger servetterna i knät på dom. Men nu kommer hon inte ha tid med att göra det... Så nästa vecka får vi fixa allt sånt själva..

Herregud,  det är bara att vänta och se vad som händer...
Idag till exempel kanske vi hade över 150 gäster...det var fullt upp hela tiden, från klockan 19 till ca 23. Helt otroligt sjukt,  beställningarna täckte upp en hel hylla typ.. haha, crazy.
Men roligt ändå:)

Men som tur är ska det väl komma två nya "killar" eller något som ska hjälpa oss, men på nya restaurangen är det helt nytt folk som kommer, ja och på våran också för den delen..
Men min syster fick inte komma? Hm, märkligt det där...

Kommentera

Publiceras ej