Thank God this day is over...

0kommentarer

Idag har det varit struligt värre... Och jag har till och med blivit förbannad, men som alltid så visar jag ju inte att jag är förbannad.. även fast jag håller på att koka upp inuti. Jag samlar allt på en hög inombords, och den stackaren som råkar reta upp mig om nån dag eller så, får allt över sig.. haha.

Jag ska berätta i alla fall hur dagen var:

Vid ca halv fyra kom jag till jobbet, började torka borden och sånt som vanligt, fast det är skit jobbigt och solen steker på en, i alla fall, strax före fem gick jag på rast.. (Btw, om jag inte har berättat så var gården på restaraungen ett H-vete. Eftersom vi var fortfarande en man kort, men en kille från franska restaurangen hjälpte till en timme, och han håller mig mig att det var jobbigt)
I alla fall, vid sex tiden kom jag tillbaka, och tänke, skönt de första gästerna kommer inte förren vid halv åtta så nu är det lungt en och en halv timme.. Men då skickar min chef mig och Voik till ett ställe som kallas typ Village Sqare, eller något sånt. Vi hade träffat de från franska restaurangen innan som sa att dom skulle jobba på något coctail party eller så med 1300 gäster.. Och där på Village Sqare, visade sig vara ett bröllop.. Och vi träffade dom igen, och dom sa, vi visste inte att ni skulle jobba här!? Vi svarar: Nej, det visste inte vi heller.. Förren nu.
Men chefen hade sagt att jag skulle vara tillbaka vid halvåtta..
Så jag sa ju det till alla, sen vid halvåtta gick jag till restaurangen igen, då kom managern för själv resorten och sa att jag behövdes på bröllopet, sen när jag var där så kom han igen och sa att jag behövdes på pizzerian..
Sen gick jag till pizzerian och jobbade i 5 minuter ungefär, sen sa chefen för pizzerian att han inte behövde mig, utan han behövde Voik, eftersom han jobbat där dom två senaste dagarna...
Så jag gick tillbaka till bröllopet.....
Senare såg jag även min rumskompis, katarina där, då hade dom skickat henne också, så då var det bara två i vår restaurang.. Asian Corner alltså..
Sen efter ett tag sa katarina, managern vill att du ska tillbaka och hjälpa dom på Asian Corner, gå till chefen och säg att du har blivit skickad tillbaka..
Så jag gör ju det. Går fram till honom och säger: Hey, i'm back!
Svaret jag får...
-WE DONT NEED YOU!
YOU HAVE NO VALUE HERE RIGHT NOW... WE DONT NEED YOU, GO BACK TO THE WEDDING AND SEND KATARINA HERE INSTEAD!


Där se man, det är tacksamhet det.. Fuck off. haha
Jag blev arg, och gjorde percis som han sa, gick till bröllopet och skickade katarina istället, för det var bättre och lungare och inte lika slitsamt att vara där.
Först så gick jag med en bricka med små tilltugg, och bostavligen blev man typ överfallen...
Jag skulle gå från köket till ett bord (ca 300 meter) med en bricka, när jag kom fram till bordet var brickan tom.
Sen var det en massa som pratade grekiska med mig, som vanligt, jag kan ingen grekiska! Inte än. haha
Så jag stod där som ett fån och log när dom pratade med mig, haha, kändes som en docka, eller slav. haha, jag var inte där personligen, jag var bara en person med en bricka med mat.. haha
Sen efter ett tag började jag samla alla tomma glas, sen när vi var klar med allt så väntade jag i kanske en halvtimme innan jag gick tillbaka till min restaurang. Klockan 22 då köket stänger:)
Jag tänkte om jag inte var värd någonting då, varför skulle jag då behövas nu? tss. så jag sket i det, satt i lung och ro och drack en cola med TREVLIGA människor;)

This is the cyprus way..
Jag har börjat lära mig nu har cyprioter funkar och så, hm, inte precis som svenskar. Det gäller att ha lite skinn på näsan, eller att orden går genom ena örat och kommer direkt ut från andra. haha

Kommentera

Publiceras ej