kanske dags att sova?

1kommentarer

Jag sitter och lyssnar på en underbar, UNDERBAR låt med Bob Dylan. Hurricane, nån som hört?
Underbar är den i alla fall, ska lägga upp en video om jag kan hitta, så ni alla får höra denna underbara...

Har även suttit och snackat religion med en kille från jobbet, över msn, han är muslim....
Do i need to say more?
Haha, i alla fall.. Enligt mig är Islam den sämsta hemskaste religionen, men ja som sagt, man har ju alltid fördomar och jag kommer ihåg i skolan att vi fick lära oss rätt mycket om islam och att dom faktiskt är helt.... normala. haha
Men i alla fall.. Religion skapar en otroligt lång diskution.. Nu förstår jag varför folk krigar, haha!

Jag själv tror faktiskt inte på Gud.. Jag tror på mig själv.. för att låta otroligt ego.
Men seriöst, vem kan man lita på om inte sig själv?
Som jag sa till den här killen, jag kommer inte att tro på gud, förren han kommer ned till mig och skakar min hand, och kanske då. Men bara kanske, börjar jag tro på honom.
Men enligt mig är han bara ett påhitt, för människor i nöd som har det svårt. Något som vi människor hittat på för att ha något/någon att skylla på när allt går fel.
Visst det kanske är bra, för vissa personer..
Men det är ikket något för mig.
Men visst kan jag känna tacksamhet över "våran" religion, eftersom vi firar jul och påsk och allt sånt mysigt:)

Där jag jobbar är det en massa olika religioner, fast vissa är mer religiösa än andra, för muslimerna.. De är religiösa, de ber fem gånger om dagen. Fast jag vet inte om de ber på jobbet eller vad dom gör.
Men visst, alltså muslim.. Dom är ju ändå trevliga människor..
Men de är alla från indien, och fördomsfulla jag trodde alla i inden var HINDUER?! Men ja, så är det tydligen inte..
Fast jag tror att någon är hindu i alla fall;) (på jobbet alltså)

Vi har även buddister, men det är helt klart utantvekan den bästa religionen, dom tror att när man dör återföds man som något annat (som är en väldigt fin tanke, som jag också vill tro) och att man ska behandla alla med respekt och inte såra någon avsiktligt, för då återföds man som nått skitdjur, haha mygga eller något sånt. haha
Men sen så vet jag inte så mycket mer om buddist, förutom att  jag en gång gjorde ett test och det visade att jag låg faktiskt riktigt nära den religionen.Kristendom och Islam kom typ längst ner. haha
Haha.. men att kalla Buddah för en tjock liten pojke GILLAS INTE!
Haha, men jag menade ju själva statyn.. Vad är felet med dig?! Det är min religion, fick jag höra. haha, men även lite skratt.

Jag trodde verkligen att jag kunde acceptera andras religioner, men när dom börjar snacka en massa bullshit och sånt om att gud skapade oss. Gud gjorde det, hur förklarar du det annaras?
Eva och Adam skapades av gud, sen skapade dom en massa barn, som skaffade en massa incestbarn..
Så hela människosläktet är INCESTBARN?! no way!
Det är svårt att acceptera allt sånt där, ungefär som att jag skulle försöka få folk att tro att solen är lila?!
Eller något annat så dumt.
Jag vill att alla ska tro som mig!?


I sverige är vi protestater, i mitten av europa är dom katoliker, här är dom otodoxer. Kan någon förklara skillnaden, snälla?
Ja, jag vet att jag har skrivit om religion förut, men det intresserar mig. Och förra gången fick jag inga reaktioner, så snälla, denna gång..

Ge en kommentar och berätta vad du tror och tänker? Är du religiös? I så fall, vilken religion? Och vad som innebär.


(Ber om ursäkt om jag sårar, eller nått sånt via det här inlägget, ta det inte presonligt.)

1 kommentarer

Jimpan

28 Jun 2008 15:44

Min religion är $$$$$$$$$$$$$$

Kommentera

Publiceras ej