Idag

0kommentarer

Hallå!

Idag gick det bara fint fint på jobbet, vi kom fram till ett nytt system, att jag ska skriva ned tiden på varje order jag får, varje gång jag serverar förrätten och varje gång jag serverar varmrätten. Så då om någon gäst klagar på att dom väntat länge, då har vi en tid vi kan kolla tillbaka på. Smart va?

Idag åt självaste ägaren på våran restaurang, Lanitis heter han, för själv stället heter typ Lanitis Aphrodite Hills Resort, eller något sånt.
Snacka om att man var nervös, och alla smörade och så för honom, såklart även jag...
Katarina berättade att, ser han något han inte gillar, då försvinner det/eller den på en gång.
Det är ju trots allt hans pengar som jag får utav varje månad, oj vad han lär vara tät!
Och lycklig?

Vi pratade mycket om det hemma innan jag for, att jag kommer lära mig otroligt mycket, och att lära mig även otroligt mycket om mig själv.
Vill ni veta vad jag har lärt mig hittills?
Jag har lärt mig vart jag ligger på näringskedjan.... Jag ligger riktigt LÅÅÅÅÅÅÅGT ner...
Fuck, i have to be rich!!?

Ja, men jag skojar inte, barn på ett år springer runt med Dolce&Gabbana kläder.. Själv så köper jag fejk märkes, bara för att verka vara något.. haha  (och har inte råd med äkta)
(Om du trodde du hade gott ställt, kom hit och se hur andra människor lever?)
Man försöker intala sig varje dag, pengar är inte allt.. Men guess what, pengar är allt!
Har man inga pengar, då kan man inte leva. Eller hur?

Men sen måste man ju ändå ha klart för sig, visst de som har pengar, de som föddes i en rik familj, utan att behöva jobba och få precis allt dom vill ha. Vad är det som är så roligt med det?
Själv så är jag glad att jag har fått jobba till mig mina pengar, och betala det mesta jag vill ha för mina egna pengar..
Men nu när jag har gjort det... DÅ KAN JAG BLI RIK?!:)

Nej, nog pratat om pengar nu...

Idag så kom det en ny till oss, som ska hjälpa till i köket, det är Zoe's kompis från Kina, han heter James, eller ja, han heter ju egentligen inte det. Utan det är ett taget namn, eftersom vi "dumma" icke kineser kan säga deras namn, eller komma ihåg dem, eller blanda ihop dem. Haha
Allvarligt, det är riktigt komplicerat, och alla heter något med samma bokstäver. haha

Kommentera

Publiceras ej