Godnatt

0kommentarer

Har ni alla haft en bra midsommarafton?

Här i Cypern, var det riktigt riktigt varmt idag.. Och det håller väl i sig, idag när jag klev utanför dörren, för att gå till bussen. Så kändes det som att kliva in i en bil, som stått i solen i några timmar en het sommar dag.
Försår ni HUR varmt jag menar då?
Aja, i alla fall, helt vindstilla och kanske 40 grader. Svetten bara rann.
När vi jobbade i restaurangen, gick alla omkring med blöta ryggar, inclusive fräscha jag.  Haha
Så äckligt, men ja, vad kan man göra åt saken?
Nu är det bara luftfuktigeheten som kommer att stiga, har jag hört. I alla fall, alla bastuälskare lär ju älska det här klimatet. För utomhus, är som en bastu.

I alla fall, så hade vi fullt på restaurangen idag.
Ett par frågade mig, när restaurangen var som fullast. Kan vi sitta här? Visst, tänkte jag.
Men det var ett stort misstag, dom fick sin förrätt i rätt god tid, men det tog längre tid med varmrätten, för det var en stor grupp på 17 personer som skulle ha sin varmrätt först, dessutom kom det där paret sist.
I alla fall, dom fick sin förrätt, och fick vänta på varmrätten, precis som alla andra. Men tydligen hade inte dom tid, precis när jag skulle gå ut med varmrätten till dom, kom chefen in och sa till mig att dom inte längre var kvar. Att dom hade gått, utan att betala!
Och dom hade kanske väntat en halvtimme...
Sedan berättade chefen att "mitt misstag" hade kostat oss ca 800 spänn...
Men, går man in och sätter sig på en full restaurang, kan man ju tänka sig själv, att maten kommer att ta en stund att få, att den inte kommer på 10 minuter eller så.. Men men, vissa kanske saknar sunt förnuft?
Visst, jag medger att jag gjorde fel, att utan att föklara för dom att maten kommer att ta en stund utan att jag bara satte dom vid ett bord. Men man lär sig av sina misstag, right?!

Nu ska jag i alla fall gå och sova, skitsent som vanligt.
Men that's me. haha
Så blir nog inte så mycket bloggande innan jobbet imorgon heller.

Godnatt och sov gott.

Kommentera

Publiceras ej