Hemresan

2kommentarer

Jag MÅSTE boka min hemresa.
Biljetten från Cypern är ju redan bokad och betald, måste bara skriva ut E-biljetten någon stans också.

Men nu måste jag ju boka resan från Stockholm till Örnsköldsvik. Och jag har beslutsångest!
Det finns tre alternativ.

Tåg ca 400-600 kr- måste byta till buss i Sundsvall och åka 20 milen till Övik med buss. Resetid ca 7 timmar.

Buss 375kr -resetiden är ungefär 8-9 timmar. Det är så jobbigt att åka den bussen, dessutom brukar den nästan alltid vara full.

Flyg, det går ett flyg på morgonen för 625 kr, men flyget går klockan 8,20. Vill jag ta ett senare flyg går det vid 17,30 och kostar 1150 kr. Plus att jag måste ta mig till Arlanda med Arlanda express 110kr för ungdom.
Restiden med flyg är bara 1 timme.

Det lutar mest åt flyget, låter ju mest lockande med bara en timme. ;)


Vilket skulle du ha valt, flyg, buss eller tåg+buss?

2 kommentarer

syrran

06 Dec 2008 18:18

buss lr flyg...tåget verkar ju vara ett dyrare alt. plus att du ändå måste åka buss ca 2 timmar...

Anonym

06 Dec 2008 18:20

Jag skulle ha tagit tåg, för att det är mest miljövänligt!

Kommentera

Publiceras ej