Brev till Tomten

1kommentarer

Förra året skrev mina småbröder en önskelista och skickade till Jultomten.
Och dom fick faktiskt svar, väldigt roligt.



I alla fall, nu har Tomten fått in ca 154 kilo brev från barn som skickar in sina önskelistor, eller en massa frågor dom vill ha svar på:


"När kommer du hem efter att du har givigt alla barn julklappar?

Bor du på Nordpolen?

Vem äger rymden?

Hur mycket kostar en stjärna?

Tycker du att Johanna är ett fint namn?

Om jag var ditt barn skulle du döpa mig till Tomtebarn?

Min kompis kastade frukt på sin mamma igår. Tycker du att det var dumt?

Tycekr du att jag har frågat för många frågor nu?

Nu har jag inga fler frågor på lager, så nu ska du få min address så du kan svara på mitt brev. PS. Minn bror Adam har jelpt mig att skriva. Kan inte hann ochså få en present?
Jättemånga kramar från Johanna, 13 år"



"Hej! Jag önskar
mig ett Nintendo-DS och därmed ett spel. Ett data spel skulle inte göra något. Jag har varit snäll och omtänksam. Tack och adjö pinnen är slö. P.S. Jag önskar mig också en bra bok. Sen är jag kär i Love, honom vill jag ha. Och Victor. Jag har inga data-spel. Jag är bokälskare. Nintendo-DS för det är roligt

Ina, 8 år"


"HUR MÅNA
ÅR ÄR DU. NER KLIPTE DU DEJ SIST.

Anna, 7 år"


"Hej tonden

jag älskar dej fast jag inte tror på dej.

jag vil jetemyke ha hål i öronen snela Tomten

Linnéa, 7 år"


"Hej Tomten
det är Arvid du vet han som är gette snäll. Ja hur som helst jag ville fråga dig en sak jo när du på julafton kommer och ger mig julklappar så fins det kakor och mjölk där på ett bord. Bredvid kakorna fins ett snöre. Om du drar där så vaknar jag och ser dig jag undrar om du är snell och drar i snöret så jag får se dig? Du behöver inte svara på brevett. Ps. Kan du skriva en lapp med ditt tel.nummer på?

Arvid, 9 år"


"Hej Tomten!
Vad heter du på riktigt? Man kan väl inte heta tomten? Är det kul att jobba som tomte? Är det samma tomtenisar varje år? Om det inte är det kan jag då få bli en tomtenise nesta år? Jag älskar JULEN

My, 9 år"


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3933018.ab

1 kommentarer

Emma

06 Dec 2008 15:46

Vilken fin blogg du har.

Kommentera

Publiceras ej