Idag.

0kommentarer

Idag har det varit ett sånt otroligt fint och soligt väder, ett perfekt vårväder! När vi kom till stan så bestämde vi oss att vi skulle sätta hos i hamnen och kanske köpa en glass. Men kiosken där var stängd!
Sedan så träffade vi Linn och Micke och gick på stan ett tag, tog en fika på Wayne's Coffe, åt en riktig god choklad cookie och en "mellan" kaffe. :) Dyrt var det, men det var det värt (behövde ju ändå bara betala 15 kr, sen bjöd fredrik på resten;))
Ja, sen när jag precis hade slagit mig ner för att ta en klunk av kaffet, just då ringer skatteverket (som jag hade ringt innan) och förklarar hur det blir med skatten och så där nere. Och jag uppfattade väl inte precis allt vad hon sa, haha, men i alla fall lät det som att om man är utomlands i mer än 6 månader så skattar man i det land man jobbar. Så det är ju bra!

På stan delade de ut 30% rabatt om man handlar på Cubus imorron, jag som ville ha en klänning där ifrån, då passar det ju perfekt. Provade klänningen idag också. Satt perfekt! I love it!

Hittade även en assnygg väska på I.Me.My som jag bara MÅSTE ha! eller måste och måste, vill... Men jag vet inte om jag har råd, kommer vara tvungen att köpa en jävla massa grejer inför resan. Sen betala tillbaka allt jag är skyldig alla. Jag är en fattig jävel jag. haha. Eller så kanske jag är sparsam?

Jo förresten, what's up med alla tiggare på stan?! Jag hade inte lagt märke till det förut, utan bara dom som spelar dragspel och tigger, men sen läste jag tidningen idag då det var en bild på en tiggare sen stod det att det var helt okej och lagligt att sitta och tigga, bara man inte stör och håller på.
Men vadå, det stör mig. Varför ska det vara just så synd om just den där personen? Varför ska jag ge honom/henne utav mina pengar, bara för att det är så himla synd om dom? Visst, dom kommer från andra länder där dom säkert har varit med om en massa hemska saker. Men vad är det som hindrar dom att styra upp sitt liv och skaffa sig ett jobb, som alla oss andra?!
Jag betalar min skatt, så varför ska jag ge dom pengar?
Haha, nu blev det väldigt politiskt känner jag.

Kommentera

Publiceras ej