Hon bröt upp med mig..

4kommentarer


Hon jag skrev om i nått inlägg sen bestämde sig igår för att bryta med mig, jag försökte reda ut det missförståndet hon hade fått för sig.
Men istället tyckte hon att det var bättre att kasta bort över 10 års vänskap, hon som jag alltid trodde var en utav mina bästa vänner.
Hon som jag lärde känna när jag var 9-10 år och vi följdes till och från skolan varje dag, hon som var borta från skolan i över 6 månader och ingen kom och hälsade på fast jag kom dit.

Hon som jag har litat på till 100 procent och berättat allt för. Hon som jag trodde fanns där för mig med.
Alla beslut hon har tagit och som jag har stöttat, hon som ibland valde att inte bry sig om jag satt hemma och var ensam medans hon var ute och hade roligt med andra. Och inte blev jag sur för det, nej snarare ledsen.

Men enligt henne verkar det som att vara ledsen är samma som att bråka.
Och det tyckte hon var jobbigt, vad var det som egentligen var jobbigt?
Att du gjorde mig ledsen, eller att jag "bråkade"?

Var det jobbigt att jag inte gillade dina vänner, som jag en gång förut stod så nära?
Dom sårade mig med och det berättade jag nog aldrig för dig, för hur det än var så accepterade jag att du tyckte om dom.

Igår gav jag dig en sista chans, men tydligen tycker du inte jag är något att lita på.. Trots att jag aldrig gått bakom ryggen på dig, aldrig snackat skit om dig, aldrig berättat dina hemligheter för någon annan.
Jag som fanns där och försökte trösta dig när någon anhörig hade avlidit och du som var där för mig när min morfar gick bort.

Helt plötsligt betyder dom där sakerna ingenting längre...

Och över det är jag sårad, om en litet missförstånd kan göra att du bryter upp kontakten med mig. Varför ödslade du dig tid från början och blev min vän?

Hoppas du förstår vad du har gjort och att du inte ångrar ditt misstag, men glöm inte dom sakerna jag har gjort för dig. Glöm inte bort vem jag en gång var för dig.

4 kommentarer

Ramona

10 Jan 2010 16:38

Jag finner knappt ord för det du skriver. Jag vet inte vart jag ska börja. Jag vet att vi har varit riktigt bra vänner förut, och det glömmer jag inte, vi har haft roligt genom åren. Men jag vet inte vem du blivit den sista tiden, jag känner inte igen dig. Att alltid va orolig över när du ska bli arg nästa gång och aldrig vetat vart man haft dig. Och Rebecca, du bråkar, fast du kanske inte märker det själv. Jag tycker att du borde märka det själv när alla dina före detta vänner säger att du gör det. Jag tycker att du borde sätta dig ner och fundera på hur det kommer sig att du förlorat så många vänner som du gjort den sista tiden. Jag tycker att det är hemskt att du inte inser att det kanske inte alltid är alla andra det är fel på. Som i det här inlägget så överlastar du precis allt på mig, ALLT är mitt fel! Hemskt att du inte ser vad DU har gjort, jag har förklarat allt för dig hur jag tycker att en vän ska bete sig, när jag frågar en enkel fråga till en vän så ska den kunna svara rakt och ärligt på den frågan, och inte då istället säga ” den som vill ta åt sig för göra det ”. Då blir man ganska så besviken ska du veta. Så tycker inte jag att man beter sig mot en vän. Jag tycker att det är tråkigt det som hänt, men jag kan inte ha en vän som jag inte vet vart jag har längre. Jag hoppas att du får ett bra liv framöver och jag menar det, men jag vill att du ska börja fundera över hur en riktig vän beter sig framöver.

Anonym

10 Jan 2010 17:29

På dig låter de inte som hon ha gjort nått för dig att de är bara du som sällt upp för henne, men jag tror hon ha ställt upp lika mycke på dig som du ha gjort.

Linda

10 Jan 2010 18:48

Det är så tråkigt när en vän man har många minnen ihop med, försvinner ur ens liv. Jag valde ju att få bort en vän men det var fortfarande ett tufft beslut, fanns för varnandra den första dagen på gymnasiet och under de tre åren, men trots att man känt någon en lång tid kan de fortfarande förvåna och såra en, vilket hon var expert på.. så hur brutalt det än kan låta kanske det var till det bästa?



förstår hon inte vilken vän det var hon hade så är det hennes förlust,

Annica Lindqvist

11 Jan 2010 20:14

Tråkigt för dig att det inte ordnade upp sig men ibland växer man ifrån varandra och behöver få ett avslut. Ni var bästa vänner tidigare och har funnits för varandra, det betyder nog också mycket för henne. Men människor förändras och det låter på er som om ni har haft många problem och småtjaffs. Kanske är det som Linda upplevt "till det bästa" att det blev som det blev?

Kommentera

Publiceras ej