Arbetsintevju.

4kommentarer


Hallå!

Vill ni veta min "stora" hemlighet nu då?
Idag var jag på två jobb- intervjuer, en gick jättebra och jag kan börja där så fort jag vill och kan, fast jag har inte bestämt mig riktigt än. Restaurang chefen verkade gilla mig riktigt mycket i alla fall, fast jag gillar hellre bar.

Andra jobb- intervjuen var lite knepigar, det var för ett 5 stjärnigt hotell och dom frågade en massa svåra frågor som jag inte hade något svar på.
Här är några exempel på frågor jag fick,  plus att jag fick en massa andra som jag inte hade några svar på. Pinsamt, troligtvis kommer han aldrig att höra utav sig. Haha.

-What do you know about our hotel?
- Ehm.... It is 5 star?! You have good service?
-How do you know we have good service?
- Eeeeh, because it is 5 star?

-Why would we hire you and not anyone else?
- Eeeh, i dont know.... I can give good service?



Förresten,var det bra att jag berättade att min svagaste sida är att: Jag blir blyg i vissa sammanhang?

Ne, jag trodde inte det heller..

4 kommentarer

emma

16 Jul 2009 15:02

har du en bra torsdag? (:

Miss Dramaqueen

16 Jul 2009 17:46

Du fick ju ett jobb, det är ju kalasbra!=)

emma

16 Jul 2009 17:53

samma här tack (: vad gör du ikväll?

Linda

16 Jul 2009 22:14

Usch, jag blir alltid jättenervös på intervjuer för jag inte vad de tänker fråga.. Vem skulle haft ett bra svar på de frågorna liksom..

Okej, ska du klura ett tag på det första stället då?

Kommentera

Publiceras ej