Mina tankar

0kommentarer

Hej.

Idag har jag inte så mycket att berätta, jag var jättetrött i morse, men det blåser ändå för fullt ute så det är ju inte precis något sol och bad väder... Känns ungefär som svenskt sommarväder.. hehe
Nu snart ska jag göra mig ordning för att gå till bussen som tar mig till jobbet..

Ja, förresten, en rolig sak vet ni vad purjolök heter på kinesiska? Tjing Tjong. haha, det var riktigt roligt, men Zoe fattade liksom inte varför jag började skratta. Men, haha, jag förklarade ju för honom till slut..
När jag var liten sa jag Tjing Tjong kines. Hahah!

Sen en annan sak jag undrat över, det är det här med religion..
Varför är det så att de flesta i Asien är Buddister, medans de i mellanöstern är muslimer, och mitt Europa är Katoliker?
Vart bor judarna?
Men i alla fall, varför är det så?
haha, ja, konstig fråga jag vet, men det jag menar är alltså, har dom olika religion på grund av klimatet, eller naturen eller va?
Varför är inte alla religioner ett och samman?
Skulle jag vara troende, skulle jag nog välja buddist som min religion, jag tycker det är fint att dom tror att om man är snäll mot sina medmänniskor, så när man dör så föds man om till något annat djur med högt värde.
Men är man dum och sårar folk så föds man om till nån äckligt djur, typ mygga eller så.. haha

Kommentera

Publiceras ej