Äntligen!!

0kommentarer


Äntligen är jag på plats! Eller, äntligen kan man ju diskutera, men på plats är jag.
Alltså i Örnsköldsvik och i sidensjö i mammas hus.

Gud vilket strul det har varit, jag blir alldeles matt av att tänka på det hela men många utav er kanske undrar vad som egentligen hände, så här gick det till:
(dagen efter övernattningen)

Jag klev upp vid 5 tiden, efter knappt fyra timmars sömn (vaknade flera gånger utav jag hackade tänder!)
Vid 6 går vi mot flygplatsen, går till check in, får boarding passen.
Går igenom metall ditektorn (som ALLTID piper för mig) in i terminalen, vi ser på skärmen München- Go to gate.
Vi tänkte väl, ja det är väl boarding nu..... Vi kommer fram och möts av en jätte otrevlig personal som frågar nonchalant:

-Ursäkta?! Men vad kan jag hjälpa er med??
-Ja, det stod ju gå till gate?
-Jo men nu är det så att planet är en timme försenat, så avgången kommer att vara klockan 8 istället!


Fan, då missade vi ju flygplansbytet där också!!
Vilket gjorde att vi fick ta direktflyget till stockholm klockan 14,45 eftesom vi inte ville förlora vårat bagage.
Så mestadels av gårdagen spenderade jag på flygplatsen i Prag.
Min resa som egentligen skulle tagit 6 timmar tog 24 timmar.

Jag är mycket besviken och missnöjd, eftersom en hel dag rycktes ifrån mig på grund utav alla deras misstag.
Nu har jag sänt ett klagobrev, så nu får jag se vad som händer.
Endera pengarna tillbaka, eller byte av flygbolag på hemresan!

Jag som var så himla nervös över att det ens var flygplansbyte och så händer det här!!  Det är så.... idiotiskt!
Tack, tack så JÄVLA mycket Czech Airlines!

Kommentera

Publiceras ej