Did I say focus?

0kommentarer

 
Oh, yes I did!
Fokus #1: Min hälsa.
 
Det jag har börjat insett är att jag inte har tagit hand om mig själv. Jag har gått upp i vikt genom att jag har slarvat med mat och ingen motion och druckig alldeles för mycket alkohol.
 
Dock kan jag även skylla min viktuppgång lite på min psykiska hälsa, då jag varit med om mycket jobbigt under året och inte mått så bra alla gånger.
Den fysiska hälsan kan inte bli bättre om den psykiska hälsan inte är på topp.
 
Snart är det ett nytt år och mitt nya motto är: "New year, new age, new life"
 
För första gången på 5 år är jag idag singel och saker som jag lagt min energi på förut har jag nu bestämt att istället lägga 100% på mig.
Det handlar inte bara om viktnedgång, nej utan handlar även om andra viktiga grejer som man kanske förut aldrig orkat tagit tag i.
Det kan handla om den där undersökningen man skjutit på en lång tid.
Det kanske även handlar om det där steget man måste ta för att komma närmare sin dröm.
Eller det där samtalet man måste ta med något, bara för att få han/hon ska förstå vad man känner. 
 
Kom igen nu alla. Lägg din energi på dig själv och ditt välmående.
 

Kommentera

Publiceras ej