9 minus hela vintern.

1kommentarer


Jag har alltid tyckt att denna vinter varit väldigt mild. Ja vi alla här hemma tyckte det.
Så vid ett tiden idag så skulle jag och mamma gå på en promenad, men när vi öppnade dörren så tyckte jag att det var riktigt kallt. Och mamma övertalade mig att gå på en kort promenad och vi gick upp till hennes gamla jobb för att hämta hennes halsdukar som hon säljer. Och en fd arbetskamrat säger, "Vad kallt det är idag, imorse var det ju -26!" och jag och mamma kollar på varandra och säger typ, men vi hade bara -9 grader...?

Men sen visade det sig att termomete- stickan utanför fönstret är typ begravd av snö, det är därför det är så "mildt" här. Så Kjell tog bort snön och temperaturen på mätaren började sjunka, så just nu har vi minus 20.
Skit också! Hade hellre velat gått runt och tänka på vad varmt vi har haft det i vinter, nu sket ju det sig. haha

1 kommentarer

Linda

03 Feb 2012 22:20

Fy så kallt, längtar du inte tillbaka till värmen lite extra när det är så kyligt? :)



Tack och lov fick vi första snön denna veckan så det har varit kort vinter i hålan jag bor i, längtar så jag blir galen efter våren, hehe

Kommentera

Publiceras ej