Doktorn!

1kommentarer


Imorse klev jag upp klockan 8 för att ringa direkt när vårdcentralen öppnar.
Jag fick en tid klockan halv tio. Fick träffa läkaren som lyssnade på mina lungor, men jag fattade ingenting för han gav mig en massa medicinska termer.
Sedan fick jag ta ett blodprov för att kolla om jag hade bakterier eller virus i kroppen, och det visade sig att jag bara hade virus.
Men när jag förklarade hur det var så skrev han ändå ut penicillin till mig.  Det var snällt..

Eftersom jag har astma så sätter sig viruset/bakterierna direkt på lungorna som gör det svårare för mig att andas, så medicinen är en sort som ska hjälpa mot det. Och jag har hunnit tagit en tablett och jag helt ärligt så känns det som att en stor sten som legat och tryckt mot mitt bröst plötsligt lyft och jag får in luft igen!

Jag är egentligen dötrött efter att ha varit uppe sen åtta, plus att jag vaknar några gånger under natten av hostattacker. Man blir rätt slut då man inte har fått sovit en hel natt flera nätter i rad.
Klockan 4 imorse var det värst, jag hostade och hostade och kunde inte sluta. J var jätteorolig, eftersom jag hade råkat väcka han. Konstigt att det inte var fler i huset som vaknade?

Men men, nu mår jag i alla fall bättre. Förutom tröttheten då.
Så ikväll trotsar jag min förskyldning och ska på en SPA-kväll på Make up store. Ser fram emot det!


Jag och mitt finger. Är det bara jag som tycker att det gör lite ont att ta blodprov?



Min räddning!

1 kommentarer

Maskrosmor

03 Feb 2011 18:56

Vid det här laget har jag vant mig vid stick i fingret i och med att jag har diabetes. Men jag kan hålla med om att de som de använder på läkarstationen för att sticka i fingret gör o n t. De jag använder hemma gör inte alls lika ont.

Kommentera

Publiceras ej