Home from work.

2kommentarer

Idag på jobbet så var det ganska fullt upp, i alla fall ett tag. Vi fick ca 50 kunder på en och samma gång. Men eftersom mina arbetskamrater är så himla bra ( i alla fall för det mesta) så gick det som på räls. Jag i baren med alla drinkar och dom tog hand om beställningarna och det mesta av servicen.

Jag älskar mitt jobb alltså... Visst för det mesta är folk bråkiga och på dåligt humör, men när det försvinner då är det riktigt rikigt roligt att jobba med dessa människor.

Sen så saknar jag min vän Marta, känns konstigt att se hennes kille köra förbi med moppe och vinka till mig när jag vet att hon inte ens är här längre och jag vet inte ens när jag får träffa henne igen.

Fick en kommentar om vad jag menade i förra inlägget "nästa gång är det min tur.." Och ja, jag kommer flytta, jag vet inte riktigt vart och när än. Troligtvis kommer jag flytta tillbaka till Sverige och stockholm, men jag vill inte riktigt prata om det för att då blir det inte som jag tänkt. 3 år i Cypern känns som att det räcker för mig, men på en och samma gång så vet jag inte hur jag kommer att kunna leva utan Cypern, det har liksom blivit en del utav mig.
Det liv jag lever här, går inte att leva i Sverige. Det liv jag lever här, vet jag inte om Om jag vill vara utan.




2 kommentarer

Tintomara

02 Sep 2011 13:06

Förstår att det måste kännas delat med att "höra" till två så olika länder, du ska se att det kommer en lösning en vacker dag! Gör inget förhastat bara.

Sen har jag en fråga; vi ska åka till Cypern i mitten av oktober, och undrar därför om resebyrån kanske "sålt in" vädret lite, eller om det verkligen kan vara mellan 25-30 grader varmt då? Kram och tack från mig!

Becca Svarar

03 Sep 2011 00:54

Jo, det är rätt komplicerat. Men har längtat hem väldigt länge och nu när det snart är dags det är då jag börjar trivas som bäst här. Men vill även testa på ett nytt land. Fast kanske inte nu på en gång..



Oktober kan vara väldigt svårt att säga, det kan både vara jättevarmt men det kan regna och vara kallt också. Det är olika från år till år, förra året tex så var sista dagen men riktigt kunde bada på runt den 9 oktober... Så det är så olika...

Kommentera

Publiceras ej