My new job!

0kommentarer

Eftersom dom inte hade ringt mig från jobbet där jag ska börja så tänkte jag att jag kunde åka förbi där och kolla om dom var där så jag kunde prata med dom.
Så J och jag åkte till marknaden och på vägen hem så for vi förbi, och dom var självklart där och höll på fixa (läs; städa).
Så det var perfekt, jag fick träffa alla mina brittiska kolleger, alla kommer från england, ev skottland med och en från bulgarien.
Då slog det mig.. Jag fattar egentligen inte brittisk engelska.

Haha, herregud vad svårt det är att förstå när dom pratar så otroligt snabbt och med dera konstiga A:n och slang.. haha. Nej, tacka vet jag Amerikansk Engelska.. Men jag antar att jag får lära mig nu?`

Nej, men det verkar bra i alla fall. Visst, första gången man träffar helt nya personer så blir det lite stelt, men sen när vi kommit igång och jag lär mig deras sätt att prata så går det ju lättare.

Vi gick och tog en kaffe i alla fall och i slutet så kände jag att jag var tvungen att gå på toaletten, så jag gick dit och när jag kom tillbaka så var alla borta... Okej. Det var kanske inte så trevligt.
Men ja, annars så verkar allt bra i princip, at least I give it a chance.

Kommentera

Publiceras ej