Vacker med spackel.

5kommentarer


Visst är det egentligen helt otroligt vad smink kan göra med en?
Få gammal att se ung ut och tvärtom, det kan dölja finnar och blodkärl, för att bli vackrare, eller för att bli fulare.
Jag har enda sedan jag börjat sminka mig varit intresserad utav makeup, förhoppningsvis är det en inriktning jag kommer följa upp så småningom.

Jag personligen tycker att jag ser mycket bättre och äldre ut med smink.
Att jag ser äldre ut är någonting bra, eftersom jag alltid fått höra att jag ser ut att vara mycket yngre än vad jag egentligen är.
Men jag har inget problem att gå ut och vistas bland folk utan smink, jag är nöjd med mig själv. Med smink är jag bara lite nöjdare.

Tänkte visa er två bilder på mig, en med utan smink och en med smink.

Före:


Efter:



Vad tycker du? Med eller utan smink?

5 kommentarer

Emma

11 Nov 2010 16:26

Du var jättejättesöt utan smink, men med smink var du ännu lite sötare :)

Angelica

11 Nov 2010 21:49

Smink är bra :) du passar bra utan smink men är alltid kul att piffa till sig lite :D

Linda

12 Nov 2010 18:33

Du är jättefin utan smink ju! Men jag förstår ändå vad du menar. I helvete att jag går utanför dörren utan att ha målat ögonbrynen, har lite foundation så jag ser pigg ut, och lite mascara. man kan sminka sig om man är ensam hemma och inte planerar att träffa någon och då göra det för sin egen skull. sen är smink väldigt kul med! :)

Emilie

12 Nov 2010 22:05

make up är ju bland det roligaste man kan hålla på med, jag utbildar mig faktiskt inom området! Du var jättefin både med och utan smink måste jag säga.

Emilie

13 Nov 2010 08:33

Jag bor i Umeå och här finns det faktiskt en gymnasial utbildning som heter stylist med spa, så jag utbildas inom make up, hårstyling, klädstyling och spa utan att jag behöver betala. Väldigt bra tycker jag! Men du skulle ju kunna utbilda dig 20 veckor på make up store då man de första 10 veckorna får lära sig grunder och festmaker och sånna grejer, och sedan de sista 10 veckorna lär sig mer om teatersmink och så. MUS har en bra utbildning, det är den vi tar del av i vår skolgång!

Kommentera

Publiceras ej