Dag 8- Ett ögonblick

1kommentarer


Jaha, då var det den här förbannande utmaningen jag tagit på mig som gäller igen..

Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska skriva här, så jag hoppar "Ett ögonblick" och skriver om när jag kom till Cypern 2008, eftersom jag har några nya läsare.

Det hela började med att jag och en vän skulle iväg och jobba till Irland, men eftersom hon hellre ville studera och bo på skolan så följde inte jag med. Jag hade inte råd eller lust att studera något man lär sig på plats, alltså engelska.
Jag hade bestämt mig att jag skulle ut i världen, klarade inte av att stanna kvar bland alla miserabla människor.
Så jag lade upp mitt cv på nätet (Eures) och ganska snabbt fick jag ett jobberbjudande från en man som hette Demitris, han erbjöd mig hyffsat lön, ett bra jobb och bodende gratis. Klart att man tackar ja!

Jag hade aldrig tidigare stått på egna ben, hade pojkvän och familj hemma i Sverige som jag alltid kunde vända mig till. Lita på att dom var där i närheten av mig när jag behövde dom.

Att flytta själv till Cypern är något utav det läskigaste jag gjort.
Jag grät, ofta! Kände mig så otroligt ensam, men efter ett tag så började jag vänja mig.
Jag lärde mig att ta hand om mig själv, stå upp för mig själv.
Jag blev jag.

Tycker verkligen att alla ni som vill åka utomlands och jobba en dag ska göra det!
Visst, lönen kanske inte är sådär superbra men man får ju så mycket mer..




Denna bild är tagen någon gång under sommaren 2008, på mitt första jobb här.

1 kommentarer

Kristin

27 Nov 2010 03:03

Kika in på min blogg :D var med i tävlingen jag har anordnat tsm med min sponsor dunken! :D

Kommentera

Publiceras ej