Svar till Hannah.

1kommentarer




Fick lite frågor tidigare och tänkte svara på dem:



Mina svar:

1. Det är klart att det finns fräsha och nybyggda lägenheter, men det finns även äckliga lägenheter. Precis som överallt i världen. Vill man ha lite fräshare så får man vara berädd på att betala mer, fast det beror ju helt och hållet på vart du hade tänkt flytta. Tex bo i någon stad, eller samhälle eller by?
Min lägenhet jag bor i är rätt fräsh och stor, om du bläddrar tillbaka till Maj-Juni 2009 så har jag lagt upp bilder på den där. Det bästa med lägenheterna är att de flesta är möblerade, så man behöver inte slösa pengar på möbler. Men som sagt, det finns väldigt mycket rat här med. Men som svenskar är vi nog bortskämda över fräsha lägenheter.. (dessutom finns det mycket insekter och kackerlackor som kommer in..)

2. Det är lungt att bo på Cypern, det är sigga sigga som gäller (betyder sakta sakta på grekiska). Det är inte så mycket brott som begås. De brotten som faktiskt begås är inte utav cyprioterna utan av turisterna!
Nej, men som sagt. Det är inte lika stressigt här som det är i Sverige.

3. Där jag bor Coralbay/ Paphos är det inte alls så många svenskar. Jag har faktiskt hört några svenskar passera förbi min lägenhet, en gång! Och det är allt. Det här området är mer för engelskmännen. Men har att det finns en hel del svenskar i Limassol och Nicosia och såklart på turistorterna.

Det som är bra att bo här är att det är lungt och skönt, värmen och soltimmarna. Det är sol från klockan 6? på morgonen till klockan 8 på kvällen. Det är riktigt nice.
Dessutom är kläder och skor billigare här än i Sverige:P

Det som är dåligt att bo här är om man tex jobbar, som jag gör, är det väldigt lite betalat man får räkna med att få ca 700-800 euro per månad. Och då jobbar man 6 dagar i veckan.
Sen är Cypern efter i utveckligen med, det har liksom inte hunnit utvecklats till ett "riktigt Eu- land" än, utan känns fortfarande väldigt Öst europeiskt. Sen ska man akta sig för Cyprioterna! Dom har extremt mycket dubbelmoral! haha. Men det är sånt man lär sig med tiden..

Hoppas detta var till någon hjälp?!

1 kommentarer

Hannah

11 May 2010 21:14

Okej då vet jag, tack för svaren :)

Kommentera

Publiceras ej