Myr- soppa!

0kommentarer


Jag hade tillbringat en timme i koket idag, for att laga en underbar god champinjon soppa at min alskling nar han kom hem ifran jobbet.
Den smakade sa otroligt gott, blandade i lite vit vin och gradde och ja, goda saker..

J hade kopt brod for att "dippa" i soppan.
Och vi borjar att ata...
Efter ca 5 minuter och jag har redan hunnit tagit en ny portion visar J mig nagot han har pa fingret.
Blandade du ned MYROR i soppan? Fragade han...
Asch, det kanske bara var i din soppa en myra som hade krypit ned? Konstanterade jag..
Sedan tittade jag pa min tallrik och sag en och annan myra dar i med.. Men jag at upp maten och fragade om J om jag skulle spara resten av soppan. For det ni, inte hade jag gjort lite soppa inte! Nej jag hade tank frysa in och spara.
Han sa att jag kunde gora det om den var ok.
Och jag var pa vag, och tittar ned i kastrullen och se EN MASSA MYROR dar i med!
Det var bara att spola bort resten av soppan..

Haha, vissa blandar ned kyckling i soppor, vissa gronsaker.. Men du, du blandar ned myror du! Sa J med ett skratt.


Kommentera

Publiceras ej