Igelkott

2kommentarer


På vägen hem från middagen, nästan hemma såg jag en igelkott efter vägen.
Stanna, sa jag till J, jag vill kolla på den för den är så söt!
Så vi vände för att köra tillbaka och kolla på den, och en bil susade förbi oss...
När vi kom fram till Igelkotten så såg jag att den var överkörd, och alla tarmar och inälvor låg spridda runt omkring den. Den som varit vid liv för 1 minut sen.

Sånt gör mig ledsen! Tänk vad fort livet kan tas ifrån en, efter 1 minut kan man vara död.
Döden är något som kommer till oss alla förr eller senare, vissa fortare än andra. Och döden är någonting jag HATAR jag tycker inte der är rättvist.
Men på något sätt tror jag att det finns något efter döden med, som en smart människa har sagt, varför kommer man till jorden för att bara leva en sån kort tid? Självklart måste det finnas någonting efteråt också?!

Vad tror ni? Finns det "liv" efter döden?

Appropå Igelkottar, kommer ihåg när jag var liten då såg jag många igelkottar men nu finns det knappt några igelkottar kvar i Sverige. Hela arten håller på att dö ut! Och snart gör dom väl det på Cypern med..
Synd, jag gillar verkligen dom och tycker dom är hur söta som helst!


Så söt!

2 kommentarer

Fanny

13 Mar 2010 08:42

Nej precis!

Hade du några vänner där eller är de något du skaffat när du kom dit?

Linda

13 Mar 2010 13:58

jag hade aldrig sett en igelkott förren jag flyttade till denna lägenten i somras, ich de är ju det sötaste som finns.



Lite klyschigt, men jag tror det finns "nått" efter döden, men absolut ingen gud. Tror lite mer i buddhismens banor, att man återföds (det är buddhismen va, haha) eller att man lämnar energi efter sig.



ja, jag hörde faktiskt ingen dialekt i din videoupdate, nästan lite synd, jag gillar dialekter och tycker det är charmigt ;) men jag förstår att det säkert försvinner när man pratar mycket engelska..

Kommentera

Publiceras ej