Dagens middag; Veg. burritos

3kommentarer


Har precis varit och handlat mat, J tvingar mig att göra maten idag. Suck.
Så jag tänkte göra Burritos? som mamma gjorde när jag var där, dock har jag ingen aning om hur man gör det, dessutom har jag inte heller någon köttfärs!
Gick runt och letade i hela Phillipos (Matbutiken i Peyia) men det enda jag hittade var Kycklingfärs!! Usch, kändes inte så frästande. Sen det sjuka med Cypern är att det i butik är bara Kyckling och Fläsk kött, vill man ha Nötkött måste man åka till slakteri. Och INGA slakterier har öppet på söndagar, so what to do?

Jag kommer att göra Burritos med bara wokgrönsaker och tänker krydda det med tacokrydda sen ha Salsa och Vitlöks yoghurt till. Borde ju gå ned i magen i alla fall, eller hur?

3 kommentarer

Linda

28 Feb 2010 17:49

Spännande hur det här kommer att gå. Det går säkert galant!



Svårt när man ska följa en ny serie. True blood är det tydligen många som gillar. Mycket hunkar har jag hört ;) En annan serie lite i den stilen är ju Supernatural, som jag faktiskt tycker är helt okej.

Pilla

28 Feb 2010 21:44

Sv: Ska jobba för ett svenskt bolag som heter Airtours. Jag sökte jobb hos dem som guide i Alanya egentligen, har bott där tidigare och ville tillbaka, men de hade inga lediga platser just där men erbjöd mig jobb ändå. Så då blev det Cypern! Ska du jobba något i år då?

marina

08 Mar 2010 23:38

ååh det där lät faktiskt gott. och den på bilden såg mumsig ut! :D men lät dessvärre drygt att behöva åka till ett slakteri för att få nötkött.

Kommentera

Publiceras ej